Bioarctic-partnere får rask oppfølging fra FDA

Digitalisering er viktig for dype kunderelasjoner, sier Magnus Högvall og Cecilia Drugge i Accountor.

Historisk har regnskap vært et tilsvarende felt, med papir og permer som dataelementer i arbeidsprosessen. De siste årene har det imidlertid skjedd en rask endring med digitalisering som motor. I forkant av utviklingen er Accountor regnskapsbyrå, som kan vise inntjening som mer jevn kvalitet og fornøyde kunder.

Bedrifter som overlater økonomistyring til Accountor kobler seg til et byrå som ikke bare driver med dette med digitalisering, men som har som grunnlag for hele virksomheten.

– På et tidspunkt sa jeg at vi skal bli regnskapsbransjens Spotify, som har blitt igjen hos mange av våre ansatte. Det jeg mente med denne uttalelsen er at Spotify har fundamentalt endret og forbedret musikkbransjen gjennom digitalisering, og det er akkurat det vi gjør, riktignok innen regnskap, bokføring og lønn, sier Magnus Högvall, administrerende direktør i Accountor.

Roboter tilbyr høyere kvalitet

Accountor har vært på vei mot en digitalisert virksomhet lenge, men det siste året har selskapet tatt store fremskritt. I dag er mange av prosessene knyttet til økonomistyring delvis automatisert.

– Konsulentene våre bruker blant annet roboter til repeterende arbeidsfaser der det er kvalitetsrisiko. Hvis du utfører et bestemt transaksjonstrinn flere ganger, kan det oppstå feil. Når denne prosessen automatiseres, øker kvaliteten og belaster konsulentenes arbeidsmengde, som får mer tid til anbefalinger, sier Magnus Högvall.

Digitalisering = flere fornøyde kunder

Å bruke digitalisering som et verktøy for å utdype kundeforhold er et viktig element i Accountors filosofi, sier Cecilia Drugge, leder for prosessforbedring.

– Vi ser en sterk sammenheng mellom digitalisering, kvalitetsheving og langsiktige kunderelasjoner. Under vår siste kundeundersøkelse ble dette spesielt tydelig. Fordi vi har digitalisert flere prosesser i lønnsarbeid, er kundene mer fornøyde og mer sannsynlig å anbefale oss til forretningsbekjente eller venner, sier Cecilia Drugge.

Han beskriver digitaliseringsreisen som en normal tilstand for Accountor: digitalisering for å skape merverdi for kundene er ikke noe bedriften gjør på et eller annet tidspunkt for så å være klar for fremtiden. Magnus Högvall er enig og peker på en sterk utvikling innen kunstig intelligens og maskinlæring som vil kreve nye steg.

– Vi er klar over hva som skjer i markedet og ydmyke over at det ikke er mulig å forutsi nøyaktig hvordan alt vil utvikle seg. Men vi tror mange ting vil skje som vil gjøre det lettere for bedrifter å fokusere på sin kjernevirksomhet og drive virksomhet. Og i bakgrunnen skal vi være der og hjelpe, sier Magnus Högvall.

Les mer om Accountors tjenester her.

Informasjon om regnskapsfører

Accountor er et av de største fullservicebyråene i Nord-Europa innen regnskap, lønn og personal. I Sverige støtter mer enn 300 ansatte fordelt på åtte lokasjoner bedrifter med tjenester som inkluderer sikkerhet, redning, rådgivning og langsiktig planlegging. Accountor hjelper bedrifter til mer effektiv økonomi og mer effektive personalprosesser.

Andrea Gutierrez

"Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg.