Teknikmagasinet lanserer ny e-handel og grafisk profil

I begynnelsen av februar lanserte Teknikmagasinet sin nye e-handel og samtidig en helt fornyet grafisk layout. Den nye grafiske profilen skal sees på som mer moderne og gledelig, med mer inspirasjon og en mer personlig tone. I tillegg til å være grunnlaget for selskapets fremtidige posisjonering, en tydelig destinasjon for ny og brukt teknologi.

I forbindelse med en relansering av e-handel, hvor hele den tekniske løsningen er erstattet av Norce commerce, har Teknikmagasinet også revidert sin grafiske profil. – Det var behov for å tydeliggjøre Teknikmagasinet som destinasjon for brukte enheter, mobilreparasjoner og andre teknologiske livsstilsprodukter, sier Sema Schmidt, CCO og Head of eCom i Teknikmagasinet

Den nye visuelle identiteten er utviklet med nøkkelord som gledelig og moderne, noe som gjenspeiles i valg av farger, fonter, bilder og toner.

«Viktig i det kreative arbeidet har vært å opprettholde kjernen i Teknikmagasinet: å skape glede gjennom teknologi, noe selskapet har gjort siden 1989. Teknologi skal være morsomt og inspirerende. Med endringene vi gjør håper vi å få fart på salget av brukte enheter » , gjennom smidigere kundereiser og mer inspirerende innhold.Det gjenstår fortsatt litt arbeid, men lanseringen er et viktig første skritt for å kunne ta vår e-handel videre, med helt nye tekniske forutsetninger», avslutter Sema Schmidt.

Den nye netthandelen skal blant annet gjøre det enklere for kundene å handle på nett. Dermed er kundereisene avklart og gjort enklere og det er viet spesiell oppmerksomhet til salg av brukte mobiltelefoner og mobiltelefonreparasjoner.

Prosjektet involverte flere partnere der merkevare-, design- og e-kombyrået Grebban ga merkevarestrategien og den nye visuelle identiteten til Teknikmagasinet med tilhørende UX/UI-design av den nye e-handelen. Partnersense var ansvarlig for å implementere en modulbasert arkitektur der CommerSense og Norce Commerce er to nøkkelkomponenter for å levere den nye handelsplattformen. Tre Kronor Media er Teknikmagasinets mediebyrå og skal bidra til å få frem den visuelle identiteten i de kjøpte digitale kanalene.

Kennard Benson

"Kaffeguru. Musikkspesialist. Vennlig skribent. Hengiven nettentusiast. Wannabe-analytiker. Fremtidig tenåringsidol."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *