HERZOGENAURACH, Tyskland – (KOMMERSIELL LINJE) – PUMA-ambassadører og verdensmestere Karsten Warholm og Magnus Carlsen utfordrer hverandre til å gå inn i hverandres verden. I et intervju med PUMA idrettsklubb forteller norske idrettsutøvere om hvordan de begynte å trene og konkurrere i friidrett og sjakk, og understreker viktigheten av å ha det gøy med idrett.
«Det hele starter rett og slett med å ha det gøy med det du har et tilbud å henvende deg til, sier Karsten. «For meg handlet det om å møte venner. Det var det som fikk meg til å komme tilbake for alltid. «Magnus reflekterer også over opplevelsen hans,»Jeg begynte å spesialisere meg med en gang da jeg var åtte, men jeg tenkte ikke sånn. Jeg har alltid spilt sjakk, ikke fordi noen fortalte meg det, men fordi jeg likte det.»
Verdensmester i sjakk Magnus Carlsen og olympisk mester i 400m hekk Karsten Warholm diskuterer konkurranseevne og hvordan de har oppnådd det høyeste nivået i sine disipliner. «Jeg tror man på et tidspunkt begynner å konkurrere mot seg selv, sier Magnus.Hvis jeg vinner en kamp og ikke har spilt bra, vil jeg ikke være fornøyd ”.
«Noen liker å vinne og noen hater å tape. Når jeg vinner, er det på en måte det jeg forventer av meg selv. Jeg tror at hvis du ikke er konkurransedyktig, kan du ikke gjøre det på høyeste nivå, forklarte Karsten.
Siden begge har oppnådd store mål i idretten sin, snakker de om den beste tiden i karrieren. Karsten er ikke i tvil: Tokyo 2021 og verdensrekorden i OL. For Magnus er norgesmesterskapet i sjakk (under 11) i 2000 noe han aldri vil glemme, for det var første gang han var best.
Karsten og Magnus deler de samme norske røttene og er enige om hvorfor de mener å være en del av PUMA-familien passer best for dem.
Fotograf: Olav Stubberud
Videograf: Bjørnar Verpeide
Glam & Styling: Charlotte Wold
PUMA
PUMA er et av verdens ledende sportsmerker, som designer, utvikler, selger og markedsfører fottøy, klær og tilbehør. I over 70 år har PUMA nådeløst presset sport og kultur ved å lage raske produkter for de raskeste idrettsutøverne i verden. PUMA tilbyr sportsinspirerte ytelses- og livsstilsprodukter i kategorier som fotball, løping og trening, basketball, golf og motorsport. Samarbeid med anerkjente designere og merkevarer for å bringe sportspåvirkninger inn i gatekultur og mote. PUMA-gruppen eier merkevarene PUMA, Cobra Golf og stichd. Selskapet distribuerer produktene sine i mer enn 120 land, sysselsetter rundt 16 000 mennesker over hele verden og har hovedkontor i Herzogenaurach / Tyskland.
«Henivne zombieforsker. Uhelbredelig matspesialist. Lidenskapelig nettinteressert.»