Finn ut all oppstartsinformasjon for uken

Kazidomi

Overgangen mot sunnere og mer bærekraftig forbruk er kjernen i prosjektet oppskalere belge Kazidomi. Emna Everard og Alain Etienne, grunnleggerne av denne nettplattformen for salg av sunne produkter til lave priser (med over 4000 referanser), er derfor desto mer glade for å ha vunnet «Årets bærekraftige belgiske forhandler» fra Salesforce torsdag kveld. Denne prisen deles ut årlig av en jury som vurderer hvilken «forhandler» som opererer på det belgiske markedet som er den mest effektive når det gjelder bærekraft. En spesialisert jury nominerte tre selskaper blant alle deltakerne: Colruyt, Lush og Kazidomi. Juryens dom utgjorde 75 % av sluttresultatet. De resterende 25% ble bestemt av offentlige stemmer. I 2020 og 2019 ble prisen tildelt henholdsvis Ikea og Too Good To Go. Blant de bærekraftige tiltakene Kazidomi har tatt kan vi nevne karbonnøytrale leveranser, økologisk emballasje, resirkulert papp, beskyttelse mot pappesker. ) og selvklebende papir basert på potetskall, uten plast i bestillingene, oppnå BCorp-merket (som sertifiserer selskaper som integrerer sosiale, sosiale og miljømessige mål i forretningsmodellen og driften) eller komposterbar emballasje for bulksortimentet.

Danny Simonds

"Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *