Discovery hevder gull med OL-dekning | Nyheter

Discovery avslørte at nye betalte streamingabonnenter anskaffet under de olympiske vinterleker i Beijing 2022 var 50 % færre enn de som registrerte seg under Pyeongchang 2018.

Dette kommer etter oppdagelse + lansert i store territorier som Storbritannia og USA siden forrige vinterlek.

2022-lekene ble avsluttet på søndag, med Paralympics for vinteren 4.–13. mars, sendt på Channel 4 i Storbritannia.

Totalt besøkte over 156 millioner europeere Discoverys plattformer under arrangementet, med over en milliard minutter streamet. Spesielt streamingtjenestene discovery + og Eurosport så åtte ganger flere seere streaming enn Pyeongchang, ettersom brukere konsumerte mer enn dobbelt så mye innhold med et gjennomsnittlig forbruk på over syv timer per seer.

Lineære TV-seere så også lenger, og stilte inn i gjennomsnitt 24 % lenger enn i Pyeongchang. Ellers holdt det lineære publikumet seg på linje med arrangementet i 2018. Discoverys gratiskanaler i de nordiske landene oppnådde publikumsandeler på 88 % (Norge), 83 % (Sverige) og 82 % (Finland ), mens Eurosport registrerte en økning i aksjer i Polen (+ 36 %), Romania (+ 23 %) og Italia (+ 250 %).

Jean-Briac Perrette, president og administrerende direktør for Discovery Streaming & International, sa: «Vinter-OL har vært en enorm suksess for discovery + og alle våre kanaler og plattformer over hele Europa. Discovery leder an i å skape en global skala innen streaming, samtidig som den opprettholder styrken til tradisjonelle TV-publikum, og overgår markedet betydelig på begge.

Avslutningsseremoni for vinter-OL i Beijing 2022 - kreditt Getty

«Godt over halvparten av alle nye abonnenter på OL likte også oppdagelse + underholdningsinnhold, noe som forsterker den ekstra dybden og verdien av tilbudet vårt. Disse abonnentene forblir engasjerte og beholdes lenger, noe som forbedrer abonnentens levetid betydelig.»

Andrew Georgiou, president for sport for Discovery, la til: «OL er et fantastisk eksempel på hvordan Discovery er unik i sin evne til å øke publikum og engasjement for sport og verdens største begivenheter. Det er en vinnende formel ettersom vi bruker vår uovertrufne skala på alle plattformer, maksimerer rekkevidden og gir forbrukerne muligheten til å se hvor enn de velger. Fra discovery + til våre gratisnettverk og Eurosport-kanaler, samt sanntidsoppdateringer, nyheter og on-demand-videoer fra våre annonsestøttede digitale og sosiale plattformer.

«Men alt dette ville ikke ha skjedd uten kvaliteten og dybden i historiefortellingen vi tilbyr. Vår eksepsjonelle opplæring av eksperter og redaksjoner har skilt oss når det gjelder å tilby den beste sportsanalysen og dekke de viktigste historiene om OL. Discoverys unike europeiske fotavtrykk og omfang, samt vår bruk av den nyeste teknologien, tillot oss å fortelle de viktigste historiene på den mest overbevisende måten.»

Bilder: Getty Images

Felicia Webb

"Henivne zombieforsker. Uhelbredelig matspesialist. Lidenskapelig nettinteressert."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *