Designbutikken Svenskt Tenn holder ikke igjen: den når rekordnivåer

Et trykk fra Dagens Nyheter, 2021-12-25 22:42

Den opprinnelige adressen til artikkelen: https://www.dn.se/ekonomi/designbutiken-svenskt-tenn-rear-inte-gar-rekordstarkt/


Bilde 1 av 7
Svenskt Tenn er i god form og selger som aldri før. Salget for 2021 forventes å slå rekorden, 380 millioner svenske kroner, ifølge foreløpige data fra administrerende direktør Maria Veerasamy.

Foto: Miranda Solvang

Bilde 2 av 7
Josef Frank designet Vänskapsknuten kandelaber et år før utbruddet av andre verdenskrig.

Foto: Svenskt Tenn

Bilde 3 av 7
TIL TIDSLINJEN Estrid Ericsons ikoniske elefantmotiv er og forblir en absolutt favoritt blant svenskene.

Foto: Svenskt Tenn

Bilde 4 av 7
Runde former, kanter og blandede materialer var karakteristisk for Josef Frank. 2139 salongbordet har en alun briar topp og valnøtt ben.

Foto: Svenskt Tenn

Bilde 5 av 7
Josef Franks berømte Baranquilla-motiv ble skapt under eksilårene i New York.

Foto: Svenskt Tenn

Bilde 6 av 7
2192 mahognyskapet koster 136 000 SEK, men er fortsatt en av Svenskt Tenns bestselgere.

Foto: Svenskt Tenn

Bilde 7 av 7
TIL TIDSLINJE Glasvasen Dagg ble inkludert i sortimentet i 2009 og har blomstret siden den gang.

Foto: Svenskt Tenn


Svenskt Tenn utfordrer trender og dødsfall i butikken. Mens kjeder som H&M og Clas Ohlson gir opp bylokasjoner, slår Svenskt Tenn aldri salgsrekorder og selger aldri.

Butikken gikk fra å være den velstående nabolagsbutikken til å være middelklassens godteri.
Hva i produktene deres trigger et slikt ønske om å ha?

DN dro til Ulricehamns Tapetfabrik for å finne svaret.

Dette er en låst artikkel. Logg inn som abonnent for å fortsette å lese.


Registrering

Andrea Gutierrez

"Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *