Aller Medias inntog i Stockholm.
FOTO: AllerMedia
23. mai 2023
Aller Media Sverige tar avstand fra upassende elementer av underholdningen som tilbys under selskapets 150-årsfeiring i København. «Våre eiere har sendt en unnskyldning til alle ansatte,» sier kommunikasjonssjef Jennie Knutsson.
150-årsfeiringen, hvor et par tusen ansatte var til stede i København, inkludert rundt 500 fra svenske Aller Media, fant sted ikke lenge etter at ansatte ved Aller Medias Malmö-kontor fikk vite at kontoret ville bli stengt.
Ifølge flere kilder var det sexistiske innslag under middagen med halvnakne kvinner i et burlesk show, som utløste reaksjoner. Noe Dagens Media var først ute med å rapportere om.
«Feiringen, inkludert reiser, ble planlagt og gjennomført av det danske eventbyrået Aller Alive på vegne av våre eiere Aller A/S som også betalte for festen samt reise og opphold. Vi i Aller Media Sverige var gjester og hadde ingen påvirkning på innholdet i programmet», skriver Jennie Knutsson, kommunikasjonssjef i Aller Media, i en epost til Journalisten.
«Dessverre er det riktig at det var upassende oppførsel. Jeg vil gjøre det klart at den svenske ledelsen ikke hadde noen formening om produksjonen eller hva som skulle skje i løpet av kvelden. Vi tar sterkt avstand fra upassende elementer og dette er noe vi har også formidlet til festarrangøren og våre eiere Våre eiere har sendt en unnskyldning til alle ansatte», kommenterer Jennie Knutsson.
For å vite mer: Masseoppsigelser ved Aller i Malmö: bare én journalist kommer til Stockholm
Fakta/Alle medier
Aller Media gir ut titler som Elle, MåBra, Svensk Damtidning, Allers, Hemmets Veckotidning, Hänt i Veckan, Femina og Residence.
«Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert.»