Tribes of Midgard – A Race Against Time anmeldelse

Det ser ut til at vikingene fortsatt er umåtelig populære i spillverdenen, med spill som Northgard, Valheim og Assassin’s Creed: Valhalla som topper rangeringen. Tribes of Midgard er et spill som også finner sted i vikingenes verden. Er dette spillet like interessant som eksemplene ovenfor, eller er vikingenes tid egentlig forbi?

Et kappløp mot tiden og gigantene

Tribes of Midgard er et spill som henter inspirasjon fra norrøn mytologi. Hvis du er interessert i dette, vil du helt sikkert se kjente elementer i spillet. Du spiller rollen som en Einherjar, en kriger som er valgt til å bo i Valhalla. Du er imidlertid tildelt oppgaven med å returnere og beskytte landsbyen din mot ondskap. Midt i landsbyen din er et frø av Yggdrasil, en spire fra verdenstreet. Hver natt kommer Helthings til landsbyen din for å prøve å ødelegge frøet til Yggdrasil. Hvis ikke det er nok, vil flere jotunnere, eller kjemper, også ankomme landsbyen din med nøyaktig samme mål. Det er opp til deg å hindre at treet faller.

Du kan gjøre dette ved å beseire Helthings og Jotunn før de kommer for nærme. Det er imidlertid lettere sagt enn gjort. Du begynner bokstavelig talt med ingenting, du blomstrer ut i verden med bare trusene dine. Du må utforske området for å samle gjenstander du kan bruke til å lage verktøy og våpen. Du kan også beskytte landsbyen din ved å bygge murer, for eksempel. Tribes of Midgard er bokstavelig talt et kappløp med tiden. Kan du forberede forsvaret ditt raskt nok før jotunnene kommer?

Sammen er dere sterkere

I Tribes of Midgard bør du, som navnet tilsier, danne en stamme. Du og stammen din må overleve. Dette betyr at Tribes of Midgard er et online samarbeidsspill som du kan spille med opptil ti personer samtidig. Det er her styrken din ligger. Fiender skaleres med antall spillere, noe som gjør et spill du spiller sammen med andre vanskeligere, men til slutt kan jeg likevel anbefale å spille med venner. Det er også en solo-modus der du virkelig må gjøre alt selv, og jeg kan fortelle deg at det er nesten umulig å gjøre. Jeg begynte med noen solospill for å lære meg mekanikken og hvordan man spiller før jeg ble med andre spillere i deres verden. Å prøve å samle nok ressurser og sette opp forsvaret ditt før Jotunn når landsbyen din etter omtrent tre dager er neppe mulig i solomodus. Tribes of Midgard ble virkelig bygget med online flerspiller i tankene. Når jeg begynte å spille online med andre, ble ting mye bedre. Jeg har kanskje blitt revet med, men jeg tror virkelig det er mye mer mulig når man kan dele oppgaver og henge sammen.

I tillegg til Saga-modusen som du kan spille online sammen eller alene, har spillet også en Survival-modus. Dette vil bringe deg bølger av fiender som du må prøve å holde unna Yggdrasil på best mulig måte. Mens du spiller, vil du tjene EXP-poeng som vil heve kontoen din. Med hvert nivå du går opp, låser du opp nye belønninger. På denne måten kan du få kosmetikk, men også valuta i spillet. Denne valutaen i spillet kan brukes til å kjøpe spesielle varer eller kosmetikk i butikken. Denne valutaen kan også kjøpes for ekte penger. Når det gjelder mikrotransaksjoner, ser det ut til at Tribes of Midgard har det bra. De fleste av varene du kan kjøpe er rent kosmetiske og har ingen innvirkning på spillet.

Tribes of Midgard Review1

Ikke uten feil

Tribes of Midgard er et top-down actionspill med roguelike elementer og tårnforsvarsspillelementer. I seg selv en ganske balansert og unik blanding av spillelementer med et meget høyt «ett spill til da»-innhold. Spillet er for tiden inne i sin første sesong, kalt Wolf Saga, med den berømte ulven Fenrir som siste sjef. De kommende sesongene vil bringe nye sjefer, nye runer, nye våpen og gjenstander til spillet. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan spillet vil være om et år, for eksempel.

For et spill som jevnlig utvides, er det ikke feilfritt. Jeg har for eksempel opplevd flere ganger at opprettelsessystemet ikke fungerer bra. For eksempel, hvis du ønsker å bygge en vegg, må du «donere» de riktige ressursene til veggen. Når jeg donerer den første typen, treplanker, må jeg først lukke menyen før jeg kan donere neste type ressurs. Jeg led også av rammefall av og til, men foreløpig vil jeg skylde på at jeg spilte spillet på PlayStation 4. Bortsett fra det høres Tribes of Midgard bra ut.

Tribes of Midgard2 anmeldelse

Den endelige dommen av

Claudia Tjia

Tribes of Midgard er en interessant blanding av action og eventyr, overlevelse, roguelike og tårnforsvar. Spillet holder deg konstant opptatt og får deg til å tenke hele tiden. Den konstante trusselen om at Helthings og Jotunns nærmer seg landsbyen din sikrer at spillet er raskt og du ikke har et sekund å tape, uten å bli skikkelig stressende. Spillet ble designet med online multiplayer i tankene, og det vises. Ikke bare er spillet morsommere når du spiller det sammen med andre, det er også lettere å samle ressursene dine og beseire fiendene dine når du er på et lag. Uansett om du danner en stamme med andre eller prøver å beseire Jotunn på egenhånd, vil Tribes eller Midgard sørge for at du alltid starter et nytt spill.

• Fagfolk

• Moro
  • Enten alene eller i et samvirke med 10 personer
  • I høy hastighet
  • tenke mye
  • norrøn mytologi
  • Ulike spillmoduser
  • negative

• små insekter
  • Framedrops
  • Det er bare vanskelig

Gameliner
Punkt

Før

Om forfatteren

Claudia Tjia

Claudia Tjia
Vår sky har et helt annet oppdrag enn Final Fantasy VIIs Cloud. Målet er å kontinuerlig gi deg de ferskeste og saftigste nyhetene. Når du ikke rører, slakt monstre, frigjør kongedømmer og kom herrer til unnsetning i episke JRPG-er.

Regina Becker

"Typisk alkoholutøver. Subtilt sjarmerende sosiale medier-elsker. Freelance zombie-forsker. Popkultur-banebryter."

Legg att eit svar