Johannes Sjöberg på Pophouse – Musikindustrin

Pophouse Entertainments rekrutteringskampanje fortsetter. Nå tiltrer selskapet Johannes Sjöberg, med erfaring fra alle tre hovedfag, som leder for forretningsutvikling.

Flott investering Folkelig utvikling fortsette å rekruttere og utvide. MI har tidligere rapportert at bransjeinnsidere liker For Sundin OG Johan Lagerlöf landet hovedroller og katalogkjøp med Svensk hjemlig mafia OG Avicii.

Den siste til å koble til er Johannes Sjøberg som overtar rollen som leder for forretningsutvikling. «Hans jobb vil primært være å finne synergier mellom ulike forretningsområder og knytte sammen verdiskapende partnerskap innenfor Pophouse-gruppen», skriver Pophouse i en pressemelding.

Musikkbransjeveteranen Sjöberg er etter et par år som bokforlegger hos Bonnier/Max Strøm nå er han tilbake i underholdningsindustrien takket være sin nye rolle i Pophouse.

Johannes Sjöberg startet sin karriere kl Warner musikk 1993 og jobbet deretter med alle større selskaper i ulike roller som A&R, Marketing and Innovation Manager. Under sitt siste opphold kl Universell musikk lanserte etiketten Historier – et hjem for all slags underholdning. Det førte blant annet til en vellykket live-action bragd for mange av Universals artister, den mest sette kortfilmen i verden Kong Fury og et fruktbart samarbeid med produsenten Peter Nordahl som resulterte i album og samarbeid med bl.a Sven Bertil Taube OG Henrik Dorsin.

– Johannes er en kreativ injeksjon som kan kunsten å skape forretningsfordeler uten å gå på akkord med en god idé. Det er noe vi setter stor pris på. Johannes» arbeid har blitt notert av både Grammy- og Crystal Televisions dommerpaneler, som sier mye om at han vet hva han gjør. Det er en tjeneste å ønske ham velkommen til laget vårt, sier han Johan AlmqvistCXO på Pophouse.

I løpet av 2000-tallet drev Johannes også egne selskaper og var med på å lage to tv-serier Magnus Ugla for SVT. Han ble også anerkjent for det innovative trekket å kaste Arken i magasinformat.

– Jeg har vært med på alle typer underholdning i mange forskjellige former. Dermed føltes rollen som forretningsutviklingssjef i Pophouse som hånden i en fallhanske. Jeg vil – som min CV tilsier – kunne jobbe mye med alle Pophouse fokusområder og søke å bidra til synergiene mellom dem. Pophouse er, etter min mening, det mest spennende selskapet innen underholdning akkurat nå, og jeg gleder meg til å ta fatt på reisen. Hvis jeg føler meg som meg selv, oppstår kanskje til og med nye ideer, sier Johannes Sjöberg.

Lars Nylin

Danny Simonds

"Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *