Panevėžys-selskapet IOCO Packaging, som feirer sin 28-årsdag 19. desember, er sjelden kjent i Panevėžys-regionen, men dets fleksible presseemballasje brukes av mange litauiske og europeiske næringsmiddelindustribedrifter, som Full Žvaigždės, Žemaitijos pienas, Grano Kaunas, Alvas Kaunas og co., Malsena plus, Orkla, Unilever, Biska og mange andre selskaper.
Dette selskapet produserer høykvalitets resirkulerbar fleksibel emballasje med presse for næringsmiddelindustrien. 2020 Selskapets BRCGS-standard har ytterligere sikret kvaliteten og sikkerheten til produktene, og den tiårige LEAN-filosofien oppfordrer oss til å tenke hver dag på hva som var galt i går og hvordan vi kan gjøre det bedre, enklere og raskere, for å ta bedre beslutninger. og oppnå mål.
«Den beste jobben er å jobbe med folk som bor i Panevėžys! Jeg ønsker at folk i Panevėžys skal øke fødselsraten til flotte mennesker, sa Gvidas Drobužas, daglig leder og eier av IOCO Packaging.
Selskapet går tilbake til 1993, da et par unge mennesker fra Panevėžys kom på en idé, tiltrakk seg investeringer fra Danmark, kjøpte utstyr for blåsestøping av polyetylenfilm og en firefargetrykkmaskin og begynte å produsere fleksibelt. emballasje til næringsmiddelindustrien. Det første produktet selskapet produserte var et polyetylenbelte med en Panevėžys sukkerpakkepresse. De første kundene vurderte produktet positivt, så den vellykkede lanseringen av fleksibel emballasjeproduksjon la et solid grunnlag for suksessen til dagens virksomhet. Helt fra starten har selskapets aksjonærer, ledere og ansatte beveget seg mot målet om å bli et selskap hvor det hadde vært fint å jobbe og skape noe eget som ingen kunne kopiere, men til fordel for kunder, samarbeidspartnere næringsliv og samfunn.
Mens de jobbet i det daværende Panoden-selskapet, var ikke de ansatte klare for endringen, men de ønsket det og i 2015 kom det naturlig. Lederne i selskapet har endret seg, selskapet har flyttet til et nytt sted. Nytt moderne utstyr ble kjøpt inn, ulike medarbeideropplæringskurs ble organisert og utvikling av et prosessendringssystem ble igangsatt. Selskapet var på jakt etter sin egen identitet, visuelle løsninger som viste sin egenart. Dermed er en betydelig ny milepæl født – «For din bedriftssuksess – våre glade mennesker», sammen med det nye firmanavnet – «IOCO Packaging», og symbolet – en glad person i logoen. Fargene til merket, mørkeblått og rosa, symboliserer selskapets kjerneverdier: profesjonalitet, ærlighet, kreativitet, et partnerskap basert på tillit.
IOCO Packagings betydelige mål har aldri vært og er ikke bare tomme ord, det er ansattes forpliktelse til å være profesjonelle, åpne og ærlige innen sitt felt. På grunn av det faktum at det ikke vek unna å være annerledes, fikk selskapet respekt og et godt rykte ikke bare i Litauen, men også på det internasjonale markedet. I dag leverer selskapet fleksibel emballasje til mange verdenskjente merkevarer og har lojale kunder i Danmark, Sverige, Norge, Estland, Latvia og andre.
Bærekraftige og grønne initiativ er også ukjent for denne bedriften. For å bidra til bærekraftig økonomisk vekst i Litauen har IOCO Packaging satt opp flere initiativer for å sikre bærekraftig forbruk og produksjon. Gjennom disse initiativene har selskapet til hensikt å forbedre den generelle miljøprestasjonen til produkter i løpet av deres livssyklus, stimulere etterspørselen etter produkter av overlegen kvalitet og bærekraftig produksjonsteknologi, og gi forbrukerne informasjon for å ta ansvarlige og bærekraftige beslutninger.
I dag:
- 100 % resirkulerbar 80 % av IOCO Packaging monograd plastemballasje, 100 % mål;
- Bruk allergenfrie råvarer;
- Den bruker en katalytisk forbrenningsovn, som har redusert COAL-konsentrasjonen til 10,6 mg / 1 m³, selv om den tillatte grensen i Republikken Litauen er 100 mg / 1 m³.
- Samler overflødig termisk energi som frigjøres under maling, bruker den til å varme opp lageret og produksjonsanleggene;
- 100 % av trykte produkter kommer med et resirkuleringsmerke: det gjør det lettere for forbrukeren å velge emballasje;
- Det brukes solenergi, produsert av solkraftverket installert (0,3 MW) på taket av bedriftsbygget – i 2020. 346 MWh spart;
- Bruk grønn emballasje fra fornybare kilder.
Kjernen i selskapet består av spesialister innen ulike felt, som selskapet er svært stolte av, da det har klart å danne et svært tilpasningsdyktig, fleksibelt og utfordrende team. Teamet hans har forresten også ansatte fra utlandet som forbinder fremtiden med Panevėžys. Flere personer jobber og forventes i bedriftsteamet, og nevneren som forener organisasjonsteamet er kjærligheten til arbeidet, som er like belønnet og utstyrt med ulike goder. Alle IOCO Packaging-ansatte er ulykkesforsikret, vaksinert mot influensa hvert år gratis, St. I anledning julen får ansatte utdelt gavekort og ulike gaver til barna sine. Initiativer og selvutfoldelse i «utenomfaglige» aktiviteter støttes. Ulike opplærings- og vekstmuligheter er planlagt.
Selskapet satser også mye på forretningsutvikling. En av de siste investeringene er et nytt bygg på 1800 m2 under oppføring, som forventes å stå ferdig tidlig neste år. Forretningsutvikling er ikke en komplett prosess, den forbedres hele tiden og IOCO Packaging leter hele tiden etter løsninger. I nær fremtid har selskapet som mål å ytterligere digitalisere og modernisere produksjonsbasen, øke produktiviteten og produksjonskvaliteten og gjennomfører for tiden 2 prosjekter: «Implementering av digitaliseringsteknologier i selskapets produksjonsprosesser», som innebærer anskaffelse og introduksjon av moderne digitaliseringsteknologier i produksjonsprosessen og «Introduksjon av øko-teknologiske innovasjoner for å redusere produksjonens negative påvirkning på miljøet» – innføring av hybrid digital og analog utskriftsteknologi
«Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert.»