Her er de svenske vinnerne i Eurobest – flest seire for Nord DDB

Totalt fem svenske byråer tok med seg gevinstene sine under Eurobest, som ble delt ut tirsdag kveld. Det ble to gull: North DDBs McDonalds McDo-kampanje og Bolds håndverk for Mojang. Med fire seire ble Nord DDB det mest premierte byrået. Den følger tett på Åkestam Holst med tre priser, alle for Apotek Hjärtat-aksjonen «En hard pille å svelge».

Erfaring og merkeaktivering

Gull

«McDo», McDonalds, Nord-DDB

Sølv
«Sniper Mystery», Activaction Blizzard, Ingo

bronse

«Den isolerte kinoen», Göteborg Film Festival, Stendhals

«Sniper Mystery», Activaction Blizzard, Ingo

Digitalt håndverk

Gull

“Mojang Studios”, Mojang, Bold Scandinavia

Film

bronse

«McDo», McDonalds, Nord-DDB

Kinematisk håndverk

Sølv (2) + Brons (1)

«Kom i orden igjen», Klarna, Nord-DDB

Kreativ effektivitet

Gull

«En hard pille å svelge», Apotek Hjärtat, Åkestam Holst

Integrert

«McDo», McDonalds, Nord-DDB

først

Sølv

«Den isolerte kinoen», Göteborg Film Festival, Stendhals

Håndverksindustri

Sølv

«Rebrand», TV 2, Bold Scandinavia Oslo *

Design

bronse

«Rebrand», TV 2, Bold Scandinavia Oslo *

* Arbeidet med norsk TV 2 er gjort i samarbeid mellom norske og svenske byråer. I Eurobest er det oppført som Bold Scandinavia Oslo.

Edelman er anklaget for hykleri i temaet bærekraft
På COP 26-miljøkonferansen i Glasgow i forrige måned berømmet PR-giganten Edelman deltakerne for å ha nådd «et nytt nivå av internasjonal konsensus om at klimaendringer er en eksistensiell trussel mot menneskeheten».

I en uttalelse som ble lagt ut på nettstedet hans, ba Edelman også om «større gransking av virksomhetens klimalobbyvirksomhet.» Forrige uke ble oppmerksomheten rettet mot PR-gigantens arbeid for Exxon Mobil, Shell og handelsgrupper som driver lobbyvirksomhet for fossilindustrien. En del av kritikken mot Edelman har kommet i form av et initiativ ledet av miljøaktivisten Jamie Henn som henvender seg til PR-firmaer og reklamebyråer som jobber med olje- og gasselskaper. rapporter New York Times.

Nike kjøper NFT-selskap
Nike tar et steg dypere inn i verden av metaverse og kryptografiske samleobjekter og kunngjør at de kjøper NFT RTFKT (uttales «artefakt») studio. RTFKT står bak et av månedens mest omtalte NFT-prosjekter: et omfattende avatarsamarbeid med artisten Takashi Murakami kalt CloneX. Siden den første lanseringen for mindre enn tre uker siden, har prosjektet allerede hatt et transaksjonsvolum på nesten 65 millioner dollar, ifølge kryptosporeren CryptoSlam. rapporter Techcrunch.

… og går i felten for mediebyrået
Nike vurderer samarbeidet med globale mediebyråer, ifølge flere kilder Sakte. Sportsgiganten drives i dag av ulike byråer. Wieden + Kennedy, merkets mangeårige kreative byrå, har også et ledende medieansvar i USA, men andre byråer brukes. WPPs Mindshare har det meste av sin virksomhet utenfor USA, og den Stagwell-eide Assembly håndterer også media for merkevaren i Europa og Asia.

Facebook og Adobe kommer inn på Sveriges liste over best betalte jobber
260 000 svenske kroner per måned er gjennomsnittslønnen blant ansatte i det best betalte svenske selskapet, venturekapitalselskapet EQT & Partners. Det viser Creditsafe lønnsundersøkelse as Av de deltok på forhånd. Facebook kommer på 20. plass på listen med en gjennomsnittlig årslønn på 1.449 millioner SEK. Adobe (30), Spotify (37), McKinsey (44) og Mojang (59) er andre selskaper på topp 100-listen.

Danny Simonds

"Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *