Forsikringsutfordreren Hedvig har hatt det tøft den siste tiden. På slutten av fjoråret ble de tvunget til å si opp hver tiende ansatt, og både i løpet av høsten og i slutten av mars fylte de på med ny kapital. Selskapets verdivurdering ble gradvis senket og i løpet av mars ble selskapet verdsatt til SEK 670 millioner, opp fra SEK 1,6 milliarder to år tidligere. Venturekapitalfirmaet Adelis gikk deretter inn som ny hovedeier, og strategien ble snudd. Hedvig skulle investere i det svenske hjemmemarkedet og fase ut Danmark og Norge.
Nå bringer sammendrag det tilbake flere stjernesigneringer som selskapet sluttet det siste året.
Totalt ni personer innen kommunikasjon og markedsføring har sluttet i selskapet det siste året. Det har de forresten Rebecca Lundin, tidligere markedssjef, Evelina Rönnung OG Pernilla Swanberg han forlot selskapet.
«Vi har verktøyet om i hele selskapet i to skift det siste året for å komme raskere til lønnsomhet,» sier han Desiree Maurd til sammendraget.
«Så er det selvfølgelig også folk som har valgt å gå videre av andre grunner».
Premieinntekten for Hedvig i fjor, dvs. premieinntekten for alle solgte forsikringer i løpet av året, ble 148 millioner svenske kroner, som kan sammenlignes med 70 millioner svenske kroner året før.
Tapet økte også betydelig til i overkant av 200 millioner.
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»