Merkelig nok har den aldri eksistert i Norge, til tross for at hovedeieren, Norvestor, holder til i vår vestlige nabo.
Men nå kjøper de opp Norsjø Ferieland i Telemark på Sørvestlandet.
– Vi har fulgt med på det norske markedet en stund og det er flott at Norge nå er vårt tredje land. Dette er vårt første steg mot å bli en stor campingkjede også i Norge, sier Johan Söör, administrerende direktør i First Camp, i en pressemelding.
Norsjø Ferieland har 260 campingplasser, 32 hytter, restaurant og Norges eneste ziplinebane for wakeboard, hvor toalettet ble holdt. Den tiltrekker seg gjester fra både Vestlandet og Oslo-regionen på grunn av beliggenheten. De nåværende eierne vil fortsette å jobbe innenfor First Camp.
For First Camp er dette bare begynnelsen. De håper å ha et titalls destinasjoner i Norge innen tre til fem år. Jo flere campingplasser de har, jo bedre blir bookingsiden deres, noe som vil bidra til å tiltrekke reisende til ulike destinasjoner.
– Det blir stadig viktigere i campingbransjen å ha en stor online bookingkanal og nettsiden til First Camp er allerede den største bookingkanalen for campingplasser og feriehus i Skandinavia i dag. Takket være denne sterke posisjonen og First Camps velkjente merkevare kan nye gjester finne veien til campingplassene vi anskaffer, sier Ola Bååth, First Camps investeringssjef i pressemeldingen.
De siste årene har selskapet vokst raskt. Det har gått fra 20 destinasjoner i Sverige til dagens situasjon med 59 destinasjoner i Sverige, Danmark og Norge.
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»