Det vil gi teknologi til Post Malone, favorittstudioet til Lebron James og Drake

Digitalsjef Marius Haavestad, Daglig leder Kai Robin Ree og markedssjef Jan Haavestad, i Linework.

Linework har en avtale med et av USAs mest anerkjente tatoveringsstudioer, 10k Foxes, som har dekorert kjente navn som Drake og Post Malone.

Shifter har allerede skrevet om Linework, oppstarten med sikte på å tilby et digitalt system for tatoveringsartister, som lar hver enkelt artist sømløst administrere virksomheten fra studioer over hele verden.

Når du går inn i et tatoveringsstudio, er tatoveringskunstnere stort sett selvstendig næringsdrivende, og leier studioplass på kort til mellomlang sikt. Alt fra betaling, regnskap, booking og klientbehandling gjøres to ganger av både kunstneren og studioet selv. Dette fører til mye duplisering, ifølge Lineworks medgründer og daglig leder Kai Ree.

Investorer var skeptiske til tatoveringsoppstarten – så han fortalte dem noe som gjorde dem målløse

Han fortalte Shifter på slutten av sommeren at de planla å flytte til USA, som rapportert av førstnevnte.

Nå har de en samarbeidsavtale med det velkjente studioet 10 Thousand Foxes Tattoo.

Det er en kjede med flere studioer i USA, samt studioer i Sør-Korea, Japan og Spania.

Studioet har blant annet LeBron James, Post Malone og Drake på kundelisten.

– De utvider virksomhetene sine i full fart og er avhengige av Linework for lettere å administrere administrasjonen av utvidelse av forretningskjeden. For Linework betyr dette at vi har en av de største aktørene, kanskje den tyngste, allerede i testing og dette gir oss en fordel i videre skalering, sier Ree.

– Nå i testing vil vi gradvis ønske flere studioer velkommen før åpning i første kvartal 2022, sier Ree.

7,7 millioner i frisk kapital

Linework fikk utviklingshjelp gjennom den såkalte «sweat for equity»-modellen fra konsulentfirmaet Techpros.

Slik ble Techpros IT-konsulentstartups investorer: de åpner nå aksjen

Techpros injiserte den største summen i den siste utgaven, som nylig ble avsluttet på 7,7 millioner kroner.

Ree sier at pengene vil gå til utvikling, markedsføring og alt knyttet til drift til neste utgave.

Neste store utgave er planlagt høsten 2022, sier han.

– Vi fikk også kommersialiseringsstøtte fra Innovasjon Norge. De tilbød oss ​​også ressurser fra deres mentorprogram. Vi fikk god hjelp av Åse Bailey i Nordic Innovation House, Palo Alto. Dialogen med Innovasjon Norge var nyttig og lærerik, sier Ree.

En bransje som krever innovasjon

Tatoveringsbransjen er preget av mange frilansere og tatovørene, eller «artister» som de ofte kalles, er ofte selvstendig næringsdrivende. Til slutt, skaff deg en fast jobb. Selv om de fleste jobber i studio, fungerer atelieret som en arbeidsplass som en kunstner bruker sporadisk.

Den store attraksjonen til artister er et faktum. Hver har sin egen kalender og systemer for booking, betaling og generell kundebehandling.

Gjennom Linework vil både artisten og studioet bruke samme system: kalender, booking, betaling, skatter og avgifter, alt vil synkroniseres automatisk. Betalinger vil være korrekte kutte opp gå automatisk til studio og artist. Når en artist bruker et annet studio, synkroniseres appen automatisk.

Kennard Benson

"Kaffeguru. Musikkspesialist. Vennlig skribent. Hengiven nettentusiast. Wannabe-analytiker. Fremtidig tenåringsidol."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *