Babyshop stenger i Norge: «Ingen annet alternativ»

Barnebransjen blomstrer og få har lagt merke til det. Og selv om Jollyroom annonserte åpningen av sin første butikk i Norge i går, er deres bransjekollega tvunget til å gjøre det motsatte.

Babyshop annonserte fredag ​​at de vil stenge sine fire gjenværende butikker i Norge. En beslutning som ifølge e-handleren er en konsekvens av den vanskelige situasjonen på verdensmarkedet med økende inflasjon og endret etterspørsel på grunn av stigende renter.

Totalt er rundt femti ansatte i de fire Stavanger- og Oslo-butikkene berørt. Den norske nettbutikken blir imidlertid stående.

Vårt fokus er nå på å ta vare på berørte ansatte. Vi har jobbet hardt for å unngå dette utfallet, men det har nylig blitt klart at ombyggingsprosessen ikke gir oss andre muligheter, sier Karin Mineur, administrerende direktør i Babyshop Group, i en pressemelding.

Omsetning 1,2 milliarder

Babyshop Group hadde en omsetning på nesten 1,2 milliarder SEK i 2021. Det rapporterte imidlertid et tap på 221 millioner SEK, og holdingselskapet Babyshop Group sendte inn en restruktureringssøknad i oktober 2022, i håp om å kunne kutte gjelden med rundt 280 SEK. millioner.

Babyshop, som fortsatt har sine butikker i Sverige, driver Lekmer.se, Alexandalexa.com og Melijoe.com i tillegg til Babyshop.com. Babyshop Group ble stiftet i 2006 og har blant annet venturekapitalselskapet Verdane i eiergruppen.

abonnere

Du gikk ikke glipp av nyhetsbrevet vårt, gjorde du?

Takk skal du ha!

Andrea Gutierrez

"Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *