I flere år har det sosiale nettverket Snapchat krja Snap redesignet plattformen sin, og dens karakteristiske trekk er sekundet etter taperne.
Ikart etter 2017 Selskapet har fått kritikk fra forbrukere om designet, og noen av dem har sluttet å bruke programmet etter annonsering. Snaps aksjekurs falt også.
Siden den gang har selskapet vist kun de mest uventede vendingene i teknologihistorien, skriver The Economist. Snap og nok en gang fornøyd analytikere med kunngjøringen av resultater for første kvartal i april. Selskapets årlige omsetning på 770 millioner. USD vokste med 66 % og antallet daglige brukere nådde 280 millioner. og økt med over 50 millioner i løpet av året.
På det tidspunktet økte Snaps aksjekurs 213 % til 53 dollar per aksje på 12 måneder.
Jager det teknologiske miljøet
Selskapets snuoperasjon viser også en bredere trend enn andre litt mindre selskaper som følger ledende globale teknologiselskaper.
De utvider seg ikke bare på grunn av etterspørselen som forårsaket pandemien eller det faktum at det er lettere for mindre selskaper å vokse raskt. Noen selskaper gjør nå det skeptikerne trodde usannsynlig ville trives i industrimiljøet.
Det store antallet teknologiselskaper som er notert over hele verden i USA alene er få. The Economist rangerer andre tier tech-selskaper med en markedsverdi på minst 20 milliarder dollar. USD og som ble etablert tidligst på 2000-tallet.
Publikasjonen anslår at det er 42 slike selskaper i USA, med en verdi på 2,4 billioner. AMERIKANSKE DOLLAR. Disse selskapene opererer i en rekke bransjer fra reise eller og. handel med kringkastingstjenester.
Verdien av tier to-teknologiselskaper i forhold til de fem beste teknologiselskapene (Google, Apple, Facebook, Amazon og Microsoft GAFAM) økte også under pandemien. I fjor var deres relative verdi i forhold til GAFAM-selskapet 22 % og økte med 8 % på tre år.
Imidlertid har de største milepælene i det neste årtusenet blitt gitt til pandemiens neste måner. På et tidspunkt var verdien 35% av GAFAM, selv om den deretter falt til 29%.
Dette mønsteret kan også sees i Kina, hvor Meituan og Pinduoduo vil ta markedsandeler fra teknologigiganten Alibaba eller Tencent.
Postm sørget for en pandemi
En tilnærming til vekst av selskaper i det teknologiske miljøet er teknologiske fremskritt, spesielt innen cloud computing. Det har tillatt selskaper å spesialisere seg og skape store markeder for selv de tilsynelatende obskure forretningsideene som nå dominerer verden. Et godt eksempel på dette er Twilio, hvis tjenester brukes av mange forbrukere over hele verden uten å vite det.
Twilio leverer tekst-, tale- og videotjenester til mer enn 20 000 teknologiselskaper fra Airbnb til Zendesk. Etter flere år med rask vekst nærmer selskapets omsetning 2 milliarder dollar. USD, verdien av orinka er 50 milliarder. AMERIKANSKE DOLLAR.
Den andre tier har også blitt hjulpet av det faktum at store teknologigiganter, kritisert av regulatorer for å spre falske nyheter, tar parti (med unntak av Microsoft, som ble kjøpt av Nuance) fra større oppkjøp.
Som et resultat byr flere selskaper på mer teknologi. De 42 selskapene tilbød innledende aksjer i 2019-2020. den hadde minst 13, og tiltrakk seg ytterligere 600 milliarder. USD til hovedstaden i teknologiselskapet på andre lag.
Disse selskapene skaper ikke bare plattformer, men også ekte økosystemer som partnere og forbrukere kobler seg til. The Economist sammenligner selskaper med et marked der operatøren leverer grunnleggende tjenester og lar kjøpere og selgere utvide virksomheten sin.
Et slikt system skaper en snøfnuggeffekt ettersom flere kjøpere tiltrekkes av flere selgere og flere kjøpere osv. Dette gjør det vanskeligere for GAFAM-selskaper å kopiere flere produkter som Microsoft gjorde med Slack, Apple med Spotify og Facebook med Snapchat.
Velg selskapene og emnene som interesserer deg. kilder
Rayti kommenterer
«Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert.»