I oktober presenterer Nettwerk Music Groups skandinaviske kontor sine nysigneringer Sarah Klang, Winona Oak og Elina. Grammy-vinner Sarah Klang (bildet) er omtalt med albumet Mercedes.
Etter den nylig annonserte utvidelsen til Europa er det uavhengige musikkselskapet Musikk på nett nå klar til å feire tre utgivelser av viktige kvinnelige artister av Sverige. Det betyr Sarah Klangs nytt album Mercedes og talentfulle utgivelser som Winona eik OG Elina.
Sarah Klang har allerede oppnådd betydelig suksess med tre topp fem album i Sverige og totalt seks Grammy-nominasjoner, inkludert to seire; Årets alternativ pop for Kjærlighet i Melkeveien 2019 og samme kategori i 2022 for JOMFRU.
Martin Schuhmacher, Administrerende direktør i Nettwerk Music Europe uttaler i en pressemelding:
-Etter samarbeid med bedrifter som f.eks Lekeplassmusikk OG ADA/Warner i Sverige og resten av Skandinavia siden tidlig på 2000-tallet bestemte vi oss for å opprette vår egen digitale distribusjonsavdeling og introduserte Sebastiano Smedberg fra Kjærlighetens vei utvikle og dyrke relasjoner med lokale DSP-team. Denne lokale tilstedeværelsen ble enda viktigere da vår A&R-direktør, Marien Huijssoonsignert tre etablerte svenske artister.
I tillegg til Sarah Klang har Nettwerk nettopp begynt å samarbeide med Winona Oak og Elina. Winona Oak, som har mer enn 1,3 millioner månedlige lyttere på Spotify, ga ut EP-titlene Lukking OG HUN 2020 samt debutalbumet Solens øyer via Atlanterhavet. Hans første singel på Nettwerk, Med eller uten degslippes 20. oktober.
Elina, også kjent for sitt låtskrivertalent, har allerede oppnådd multi-platina-suksess med sangen Seksuell med NAKEN. Han debuterte som artist for fem år siden, og har siden bygget en hengiven global fanskare på 1,3 millioner månedlige lyttere og musikken hans har nådd over 300 millioner strømmer. Elinas debutalbum, Uansett hva som skjer nå slippes 27. oktober.
Nettwerk Music Group skriver i pressemeldingen at: «de har utviklet en unik modell som fokuserer på fellesskap av fans med lignende interesser. I stedet for å stole utelukkende på tradisjonell eller sjangerbasert markedsføring, fremhever selskapet kraften til fansen og deres felles interesser. , samt hvordan de kan påvirke en kollektiv gruppe artister. De tre svenske artistene ser ut til å være et perfekt par for å vise frem styrken til denne modellen.»
Lars Nylin
«Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic.»