Lørdag 18. september ble den nye flaggskipbutikken Teknikmagasinet i Mall of Scandinavia i Stockholm forhåndsvist. Butikken er bygget om og relansert med et helt nytt butikkkonsept.
Teknologimagasinet fortsetter sin reise for å bli et åpenbart reisemål for mobiltelefonreparasjoner, brukte mobiltelefoner, mobiltelefontilbehør og andre teknologiske livsstilsprodukter som hodesett, spilltilbehør og «funtech». Som en del av denne reisen er butikkopplevelsesanmeldelsen inkludert.
«Fysiske butikker vil fortsatt være en viktig del av vårt omnikanaltilbud, og Teknikmagasinets flaggskipbutikk i Mall of Scandinavia er første steg i en planlagt oppgradering av våre fysiske butikker. Der skal vi teste ut et nytt butikkkonsept som fremhever vårt tilbud for kundene bedre enn før, sier Ulrika Göransson, administrerende direktør i Teknikmagasinet.
«Fargeskalaen til butikken er tonet ned for å fremheve produkttilbudet vårt tydeligere. Siden mobilreparasjoner er en viktig del av kundetilbudet vårt fremover, har vi gitt det mobile verkstedet mer plass i butikken. Vi har også minimert kassene og åpnet dem slik at våre kunder har tilgang til hele butikken og all markedskommunikasjon skjer via digitale skjermer, fortsetter Ulrika Göransson.
Neste steg er å evaluere og eventuelt videreoptimalisere butikkkonseptet, for så å rulle ut konseptet til flere Teknikmagasinet-butikker. Ikke bare selve konseptet skal vurderes, men butikken skal også brukes som testbutikk for nye produkter og tjenester.
«Mall of Scandinavia tiltrekker seg ikke bare lokale kunder, men også kunder som reiser fra andre steder og er derfor et godt sted for oss å vise frem det nye Teknikmagasinet og teste noen nye ideer,» fortsetter Ulrika Göransson.
«Kaffeguru. Musikkspesialist. Vennlig skribent. Hengiven nettentusiast. Wannabe-analytiker. Fremtidig tenåringsidol.»