Scania Quiz Trophy vant gull

Under en av reklamebransjens viktigste konkurranser, Golden Wheel, vant Scania Sverige gull i kategorien B2B Event of the Year. Prisen ble delt ut for Scania Quiz Trophy-kampanjen, en konkurranse der sjåfører, lastebileiere og Scania-fans tester kunnskapen sin om Scania og hvordan kjøretøy fungerer. Vinneren av konkurransen ble kusk Mattias Wikberg ved Eklunds Åkeri i Älvsbyn.

Konkurransen gikk fra 2020-2022 med digitale uttaksheat, webcast semifinaler og en storslått og spennende finale som ble sendt på Scania Sveriges sosiale kanaler og YouTube 10. mars 2022.

På plass i Skåne I tillegg til de tre finalistene, hadde de svenske spillestedene, som praktisk talt var utformet som et gameshow, også servicemarkedssjef Jon Segersten og programleder Ola Selmén, kjent fra blant annet SVT, P3 og Mix Megapol.

Totalt hadde konkurransen 1,4 millioner visninger, hvorav over 600 000 er unike. 4.266 personer stilte til start og Mattias Wikberg, som jobber som sjåfør ved Eklunds Åkeri i Älvsbyn, vant finalen.

En av de store utfordringene i prosjektet er at de under konkurransen ble tvunget til å gå fra å avgjøre semifinaler og finaler på messer til i stedet å gjøre det koronasikkert i studiomiljø og via Teams-møter, sier Janna Björneskog, markeds- og kommunikasjonssjef i Scania Sverige.
– Uten alle de fantastiske deltakerne og deres kunnskap, ville vi aldri ha klart å fullføre konkurransen eller mottatt denne premien. Dette demonstrerer den store kunnskapen og engasjementet som er der ute, og det er nettopp kunnskapen om lastebiler, deres funksjoner og muligheter, som gjør våre kunder i stand til å drive slike suksessrike bedrifter, sier Björneskog.

Bransjekonkurranse The Golden Wheel arrangeres av SES – Sponsorships & Events Sweden – med mål om å vekke oppmerksomhet og hylle aktører som kreativt har brukt kommunikasjon basert på interesser og erfaringer for å skape gjennomslag. Konkurransen belønner prosjekter som har vist stor kreativ høyde og effektiv effekt.

Nominasjonen for seier les: «Med en klar hensikt og en følelse til fingerspissene ble dette kunnskapsrike, kreative arrangementet laget for engasjerte deltakere. Gjennom underholdning og gamification ble det velfortjente søkelyset satt på målgruppen og styrket merkevarestoltheten

Danny Simonds

"Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *