Plejd ekspanderer – ser sterkest vekst fra nye produkter

pledd, som utvikler produkter og tjenester for intelligent belysning og hjemmeautomatisering, det må utvides dels geografisk, men også ved å utvide med nye produktkategorier. Alt i alt betyr dette at selskapet har mange år med sterk vekst foran seg. Det sier konsernsjefen Babak Esfahani i forhold til kapitalmarkedsdagen.

Legg vekt på at målet er å ta markedsandeler og at fokus er på vekst. På lang sikt er målet å kunne oppnå en driftsmargin på 25-30 %.

I det svenske markedet bør veksten fortsette å avta. Tanken er at den skal kunne øke gjennom nye kategorier i løpet av neste år.

«Disksegmentet er i ferd med å modnes,» sier Esfahani.

I løpet av de neste tre årene tror han også den sterkeste veksten vil komme fra nye produktkategorier i eksisterende markeder. På lengre sikt, si ti år, vil nye markeder være viktige, ifølge Esfahani.

Disksegmentet kan vokse i flere land samtidig. Plejd er nå til stede i Sverige, Norge, Finland, Island og Nederland. Oppstart foregår også i Tyskland, Spania, Sveits, Polen, Østerrike, Belgia, Portugal og Ungarn. Plejd-sjefen påpeker også at det er behov for noen justeringer i Nederland og Finland for å få ytterligere fart på veksten i disse landene.

LES OGSÅ: Christian von Koenigsegg styrker grepet om Plejd – millionæraksjer i juli

Andrea Gutierrez

"Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *