I løpet av de siste seks ukene har parlamentariske partier brukt 33 millioner svenske kroner på annonsering hovedsakelig på Facebook, men også på Instagram. Det er omtrent halvparten av det de har investert totalt i år, ifølge analytikerfirmaet Whispr Group. Og i mange av kunngjøringene velger partiene å angripe fremfor å snakke om sin politikk.
– Det er unikt for politikken i Sverige. Hvis Max skal introdusere en hamburger, ikke velg å si at McDonalds hamburgere er ekle, sier Olof Gränström.
Det som også skiller politiske annonser på Facebook er at partier har ulike budskap avhengig av hvem annonsene er rettet mot.
– Som mann får jeg langt flere kunngjøringer om lov og orden enn du gjør som kvinne. Dette er en valgkamp skreddersydd for det partiene tror du vil høre.
Liberale fokuserer hovedsakelig på Stockholm
Flere partier sikter mot Stockholm og bruker mesteparten av pengene for å nå hit.
– Den politiske organisasjonen som satser mest på Stockholm er den kommunalliberale organisasjonen. Selv på landsbasis investerer L tungt i Stockholm og investerer mer i Stockholm enn resten av landet.
Er det noe parti som ikke fokuserer på Stockholm?
– Det er Sverigedemokraterna, de bruker mer penger på for eksempel Skåne enn på Stockholm.
«Kaffeguru. Musikkspesialist. Vennlig skribent. Hengiven nettentusiast. Wannabe-analytiker. Fremtidig tenåringsidol.»