Hvordan griper du raskt digitale muligheter og når nye kunder over hele landet når du er en lokal handelsmann? Connected Retail-programmet til Zalando koble til fra fysisk handel til netthandel og dermed kan du øke omsetningen din, noen ganger opptil 60 %.
Nå ut til millioner av nye kunder
Ettersom flere og flere forbrukere handler på nett, er det viktig for moteforhandlere å koble sine fysiske butikker til nettplattformer. Og det er ikke på langt nær så komplisert som det kan virke. Siden 2018 er Zalandos Connected Retail en brukervennlig løsning som lar selgere presentere sine fysiske aksjer på Zalando-plattformen. Dette lar selgere få eksponering og selge produkter til millioner av aktive Zalando-kunder over hele landet.
Fordeler? Øk omsetning og fortjeneste per kvadratmeter, du kan tilby flere kolleksjoner og få merkekjennskap hos kunder som handler på nett hos Zalando. Plattformen er åpen for lokale kjøpmenn, kjedebutikker, varehus og merkevarer direkte til forbrukeren. «Noen handelsmenn kan til og med doble hastigheten på lageromsetningen,» sier Zalando.
Hold kontrollen
Å bli med på plattformen er veldig enkelt. Det er ingen oppstartskostnader eller dyre onboarding-prosesser. Selgere «trenger bare en Internett-tilkobling, en skriver og en logistikkkontrakt: Zalando leverer programvaren, nettinnhold, betalingstjenester, kundeservice og støtte. Når du er registrert, hjelper en konsulent deg med å optimalisere din online tilstedeværelse på plattformen. Enten du er en forhandler eller et merke, behold full kontroll: du bestemmer hva du skal selge og til hvilken pris.
For Zalando-kunder lar Connected Retail dem oppdage nye merker og leverandører ved å bruke Zalando-tjenesten de er vant til for frakt, retur og kundeservice. Med et filter kan lokale kunder støtte sine lokale virksomheter ytterligere ved å begrense søk til varer som sendes direkte fra butikker i nærheten av dem.
Vekstmotor for ethvert moteselskap
«Med Connected Retail bygger vi en bro mellom fysisk handel og netthandel. Dette er en viktig del av vår plattformstrategi. Vi hjelper selgere med å koble seg til og lar dem ta kontroll, «sier Carsten Keller, Vice President Direct-to-Consumer, leder for Connected Retail-virksomheten.» Connected Retail er et innovativt produkt fordi det er enkelt, raskt og økonomisk å løse en relevant problem – utvikle på flere kanaler, både fysiske og digitale. Slik har vi, i samarbeid med forhandlere, bygget en vekstmotor for enhver motebedrift i handlegaten, det være seg et merke eller en bedrift, uansett alder eller størrelse. «
Mer enn 6000 butikker i Europa er allerede koblet til Connected Retail. Programmet er nå online i Belgia, Nederland, Tyskland, Danmark, Polen, Spania, Sverige, Norge, Finland, Østerrike, Frankrike, Sveits og Italia.
Vil du vite mer om Zalandos Connected Retail? Klikk deretter her !
«Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert.»