Knowit får fornyet tillit til teknologiområdet til det største transportkonsernet i Norden, Vy. Det er signert en ny rammeavtale i data- og analysesektoren for bruk av data til støtte for virksomheter. Den nye avtalen utfyller det eksisterende partnerskapet innen IT-utvikling og teknologi.
Selskapet har i fire år nå vært en av de tre leverandørene til jernbaneselskapets rammeavtale for IT-utvikling. Det er nå klart at samarbeidet vil bli utvidet og utvidet til området data og analyse.
«Transportselskapet ønsker langsiktige samarbeidspartnere som kan hjelpe det med å utvikle sitt IT-faglige miljø og bidra med riktig og nok kapasitet. Data er helt essensielt for å kunne bygge intelligente og effektive løsninger for kundene, og derfor er det inspirerende å ser at samarbeidet vårt blir ytterligere forsterket også her, sier Amund Brandsrud, Head of Commercial Area Knowit Solutions.
I tillegg til digitaliseringsrådgivningen har de norske konsulentselskapene Iterate og Twoday også vunnet en rammeavtale med transportselskapet i utviklingssektoren. Den nye rammeavtalen innen data- og analysesektoren er signert sammen med Twoday og Ernst & Young og er for en toårsperiode med mulighet for to års forlengelse.
Transportselskapet, som fraktet over 156 millioner passasjerer med buss og tog i Norge og Sverige i fjor, blir en stor og viktig kunde for Knowit de neste fire årene. Med underleverandører dannet de konstellasjoner med Capra Consulting og Miles (utvikling) samt Aztek og Nextbridge (data og analyser).
Account manager Bård Singstad, som ledet kontraktsprosessen for Knowit, sier utviklingen vil fortsette å skje gjennom tett og profesjonelt samarbeid.
Samarbeidet med transportselskapet må oppleves som meningsfullt, både for våre ansatte som jobber med prosjektet, men også for utviklerne av Vy. Transport av mennesker og gods er helt avgjørende for å kunne utvikle bærekraftige, effektive og trygge byer og tettsteder både i Norge og i resten av Skandinavia. Dette er et samfunnsoppdrag som tiltrekker seg våre kompetente medarbeidere, sier Bård Singstad, kontoansvarlig i Knowit.
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»