Trenden med å ha din egen personlige parfyme har spredt seg til den internasjonale hotellverdenen. Spørsmålet nå er om en signaturlyd av deg kan være neste i køen? Det er i alle fall dette NOFO Hotel på Södermalm tror og håper på.
Lyd kan bidra til å formidle en opplevelse
Det visuelle er overalt i livene våre og omgir oss i våre våkne timer. Vi ser på hverandre og omgivelsene våre, telefonene, datamaskinene og TV-ene våre. Vi ser på kunst og er fascinert av design. Det vi ser på er også det vi oftest stoler på.
Men hva med det vi hører? Hørsel er en veldig kraftig sans som har kraften til å fremkalle minner, skape følelser og inspirere til handlinger. Lyd i sosiale rom kan bidra til å formidle en opplevelse og skape en ønsket atmosfære, noe som tiltaler for eksempel hoteller.
Et hotell som tilbyr en opplevelse for alle sanser
Med sine ulike romkonsepter er NOFO Hotel ikke noe vanlig boutiquehotell, men et hotell som tilbyr en opplevelse for alle sanser. Inspirasjonen til romkonseptene og lyden i fellesarealene kommer fra byer og områder rundt om i verden: Soho og Carnaby Street i London, Queens og Upper East Side i New York, Trastevere i Roma og Montmartre i Paris, København og land som eies av hotellet Södermalm.
Hvis du har besøkt et av områdene, vil lydbildet bringe tilbake minner fra tidligere turer, og hvis du ikke har vært, hjelper lyden med å formidle følelsen av det aktuelle området. Ved å lydspore hotellet og lage signaturlyder håper NOFO å skape en opplevelse som aldri slutter å forbløffe. Fordi George Lucas tydelig forsto noe da han sa ordene: «Lyd er halve opplevelsen.»
Hør signaturlyden til NOFO Hotel her.
«Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert.»