Naturkompaniet melder at de får tak i Exist Internet, som driver flere norske nettbutikker, som fjellrevenshop.no og aclimashop.no. Selskapet ser ut til å fokusere på å drive flere merkevarebutikker i Norge.
Naturkompaniet AS kjøper nå 100 % av aksjene i Exist Internet AS, Fjellshop AS og Fjellshop Tromsø AS. Og grunnen er enkel. Naturkompaniet ønsker å styrke sin posisjon i Norge. Fjellshop er to friluftsbutikker i Lillehammer og Tromsø.
Vi er veldig glade for at denne avtalen er sluttført og med den styrker vi vår norske organisasjon og butikktilstedeværelse i to viktige byer med fantastisk natur i umiddelbar nærhet. Våre verdier og syn på både bærekraft og kundeservice samsvarer perfekt. Integrasjonen mellom selskapene vil skje i løpet av høsten og vi gleder oss til å ønske gamle og nye kunder velkommen til butikkene, sier Henrik Hoffman, administrerende direktør i Naturkompaniet.
Mons Sveberg, administrerende direktør og eier av Exist Internet AS og Fjellshop AS, er også godt fornøyd med handelen.
Exist Internet AS og Fjellshop AS vil slutte seg til et sterkt apparat og bli en del av en kjent merkevare med avtalen. Vi ønsker å ha bedre muskler til å bygge en leverandørkjede for hele landet og ikke minst garantere lokale arbeidsplasser. I tillegg vil vi kunne fokusere på oppgavene vi er best på. Vi er veldig glade for å ha etablert dette samarbeidet, sier Mons Sveberg.
Naturkompaniet er et datterselskap av Frilufts Retail AB, som er en del av Fenix Outdoor AG, notert på Nasdaq OMX Stockholm. Kjøpesummen er ikke offentliggjort.
abonnere
Du gikk ikke glipp av nyhetsbrevet vårt, gjorde du?
Takk skal du ha!
«Kaffeguru. Musikkspesialist. Vennlig skribent. Hengiven nettentusiast. Wannabe-analytiker. Fremtidig tenåringsidol.»