Vi visste at prognosen var rundt SEK 300 millioner, og nå er årsrapporten ventet for hele året 2021 til Party King. Og veksten ligger mildt sagt bak. Etter å ha vokst fra 202 til 222 millioner, mellom 2019 og 2020, vil hoppet til 309 millioner SEK i salg skje i 2021.
Gitt at både 2020 og 2021 har blitt hardt rammet av ulike restriksjoner knyttet til koronaviruset, tror jeg vi skal være mer enn fornøyd med å kunne oppnå en vekst på hele 42 %, år over år, sier Joel Svensson, administrerende direktør i The partikonge, og fortsetter:
Det var ekstremt stressende for våre ansatte som måtte jobbe hardt for å komme i mål med alle kundene – i 2021 måtte vi ansette mange nye folk både fra kontor- og lagersiden. mars var vi 97 personer på lønningslisten.
Til tross for utfordringene, fortsetter Festkongen å vise en lønnsom virksomhet, med et driftsresultat på nærmere 7 millioner SEK. Resultatet etter skatt lander på i overkant av 4 millioner SEK. Joel Svensson sier imidlertid at overskuddet ikke ble prioritert.
Fokuset fortsatte på vekst, hvor vi på en eller annen måte beholdt overskuddet for å vokse raskere. Vi har gjort store investeringer i blant annet «branding» for å bygge en sterkere merkevare på tvers av alle våre markeder.
LES OGSÅ: Festens konge i total makeover: «Kledd i nye og vakrere klær»
Etter at Russland invaderte Ukraina, rapporterte mange nettbutikker om mareritttall da forbrukere holdt tilbake kjøpene sine. Et unntak var imidlertid Partikongen, som viste sterke tall i ukene etter krigens utbrudd. Vi spurte Joel Svensson hvordan det har gått for dem siden den gang.
Første kvartal 2022 har fortsatt med omtrent samme veksttal som i 2021 og nå som restriksjonene har forsvunnet helt i slutten av februar, ser vi et enormt oppdemmet behov for å møtes og bli sett igjen under ulike typer sosiale sammenkomster – der produktene våre spiller en viktig rolle.
Har du noen nyheter på gang?
Vi har mye kult på gang i 2022, men akkurat det skal vi få lov til å gå tilbake til i løpet av året! avslutter Joel Svensson.
Kongen av partiet er aktiv i Sverige men også i Norge, Danmark og Finland. I årsrapporten avslører selskapet at eksterne markeder sto for rundt 40 % av omsetningen i 2021.
abonnere
Du gikk ikke glipp av nyhetsbrevet vårt, gjorde du?
Angrip!
«Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic.»