Kongen av partiet vokser med nesten 90 millioner: «Han beholdt overskuddet»

Vi visste at prognosen var rundt SEK 300 millioner, og nå er årsrapporten ventet for hele året 2021 til Party King. Og veksten ligger mildt sagt bak. Etter å ha vokst fra 202 til 222 millioner, mellom 2019 og 2020, vil hoppet til 309 millioner SEK i salg skje i 2021.

Gitt at både 2020 og 2021 har blitt hardt rammet av ulike restriksjoner knyttet til koronaviruset, tror jeg vi skal være mer enn fornøyd med å kunne oppnå en vekst på hele 42 %, år over år, sier Joel Svensson, administrerende direktør i The partikonge, og fortsetter:

Det var ekstremt stressende for våre ansatte som måtte jobbe hardt for å komme i mål med alle kundene – i 2021 måtte vi ansette mange nye folk både fra kontor- og lagersiden. mars var vi 97 personer på lønningslisten.

Til tross for utfordringene, fortsetter Festkongen å vise en lønnsom virksomhet, med et driftsresultat på nærmere 7 millioner SEK. Resultatet etter skatt lander på i overkant av 4 millioner SEK. Joel Svensson sier imidlertid at overskuddet ikke ble prioritert.

Fokuset fortsatte på vekst, hvor vi på en eller annen måte beholdt overskuddet for å vokse raskere. Vi har gjort store investeringer i blant annet «branding» for å bygge en sterkere merkevare på tvers av alle våre markeder.

LES OGSÅ: Festens konge i total makeover: «Kledd i nye og vakrere klær»

Etter at Russland invaderte Ukraina, rapporterte mange nettbutikker om mareritttall da forbrukere holdt tilbake kjøpene sine. Et unntak var imidlertid Partikongen, som viste sterke tall i ukene etter krigens utbrudd. Vi spurte Joel Svensson hvordan det har gått for dem siden den gang.

Første kvartal 2022 har fortsatt med omtrent samme veksttal som i 2021 og nå som restriksjonene har forsvunnet helt i slutten av februar, ser vi et enormt oppdemmet behov for å møtes og bli sett igjen under ulike typer sosiale sammenkomster – der produktene våre spiller en viktig rolle.

Har du noen nyheter på gang?

Vi har mye kult på gang i 2022, men akkurat det skal vi få lov til å gå tilbake til i løpet av året! avslutter Joel Svensson.

Kongen av partiet er aktiv i Sverige men også i Norge, Danmark og Finland. I årsrapporten avslører selskapet at eksterne markeder sto for rundt 40 % av omsetningen i 2021.

abonnere

Du gikk ikke glipp av nyhetsbrevet vårt, gjorde du?

Angrip!

Andrea Gutierrez

"Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *