Tesla, sammen med praktisk talt alle andre ladepunktleverandører, har blitt kritisert for vanskeligheten med å betale og finne ut hvor mye det koster. De fleste operatører har en app som eneste betalingsmiddel og kunden blir først informert om kostnaden etter fullført belastning. Tesla har de siste dagene begynt å montere skjermer på ladestasjonene som viser prisen, samt muligheten for å betale med regning eller kredittkort direkte på stasjonen.
Videre er det i dag, 29. august, nøyaktig ti år siden Tesla åpnet de første Supercharger-stasjonene i Norge, de første i Europa. Nå velger de å feire det med å tilby alle elbileiere gratis lading på stasjoner på dagtid.
Foreløpig har Tesla åpnet 70 % av ladere sine for elbiler av andre merker enn Tesla.
I løpet av ti år bygget Tesla et ladenettverk bestående av totalt 1000 stasjoner med 13000 ladere. Ifølge Tesla strekker nettverket seg over Europa, Midtøsten og Afrika.
Siden Tesla åpnet sine ladere for andre bilmerker, har enkelte bilmodeller hatt problemer med laderne. Blant annet når bilens ladeuttak kunne være i et punkt der den korte Supercharger-kabelen ikke nådde. Noe som Tesla har begynt å fikse gjennom sine nye såkalte V4-ladere. En lader med lengre kabel enn forgjengeren.
«Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic.»