På nasjonaldagen 6. juni var det premiere på Mer for flere i Rimforsa i Kinda kommune i Västergötland.
Bak satsingen står Peder Elggren og Philip Gustafsson.
Rimforsa-butikken ble fulgt av Motala-butikken og denne helgen debuterte den i Linköping sentrum.
Det sier Peder Elggren, selskapets administrerende direktør Västerviks-Tidningen som ikke ser noen risiko i å gå for fort.
– Vi har et veldig seriøst styre, så vi er veldig nøye oppdatert på hva som må gjøres og jobber hardt mot målet vårt. Og vi tror vi må akselerere litt for å fortsette å se resultater.
Kjedens motto er å være billigst, eller minst like billig. Utvalget er veldig likt det til andre lavprisoperatører med fine og grove kjemikalier, møbler, engangsartikler samt ute- og hageartikler.
Gjennom et utviklet handelsnettverk klarte de å hoppe over flere trinn i forsyningskjeden, noe som gjorde at de kunne holde prisene lave.
– Så langt fungerer det. Vi har nok litt lavere overheadkostnader enn Normal og det har de store kjedene også, sier Philip Gustafsson.
Utvalget av butikken som åpnet i helgen i Linköping er litt annerledes enn hvordan det ser ut i de to andre.
– Mer oppmerksomhet på billig sminke og hud- og kroppspleie, sier Peder Elggren.
Philip Gustafsson legger til at dette er mindre dingser når det gjelder størrelse.
Linköping-butikken skiller seg også ut på grunn av sin beliggenhet i sentrum av Linköping. Med sine 100 m2 overflate er den også den minste til dags dato.
– Det kan være fint å bli sett i sentrum av en litt større by, sier Philip Gustafsson.
– Så bak ligger ideen om å teste konseptet med å nærme seg byen i en større by for å se hvordan den vil bli mottatt, fortsetter Peder Elggren.
Kjeden er ung og gründerne sier til Västerviks-Tidningen at de lærer underveis.
– Vi har perfeksjonert både opprettelsesprosessen, men også det vi legger i butikkene, sier Philip Gustafsson.
Det blir tre butikker til – planen er at reisen skal fortsette i løpet av neste år.
– Vi har planlagt fem butikker til i 2024.
Philip Gustafsson sier de har steder som Åtvidaberg, Norrköping, Mjölby, Katrineholm og Västervik i tankene.
Markedet etterlyser mer for flere administrerende direktør Peder Elggren for å lære mer om nykommerens planer.
«Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic.»