Den norske sminken Mekka er en hit i Sverige

I august 2020 gikk Norwegian Makeup Mecca inn på det svenske markedet i det som kan anses som en vellykket lansering.

Siden den gang har det oppnådd en omsetning på 40 millioner kroner og allerede etter to måneder ga selskapets satsing i Sverige resultater.

Strategien for vellykket fremgang har først og fremst basert seg på digital plattformmarkedsføring, og cirka 20 prosent av markedsføringsbudsjettet går til influencer-markedsføring. Kampanjene laget sammen med influencerne ga en gjennomsnittlig ROI (Return Of Investment) på 150 %.

– Fortsatt bruk av influencer marketing gir en top-of-mind effekt på markedet og bygger troverdighet for merkevaren vår. Cure Media har spilt en viktig rolle for oss i å hjelpe oss med å identifisere de riktige profilene for vårt segment og vi har oppnådd gode resultater med influencer-partnerskapene vi har gjort sammen, sier administrerende direktør i kosmetikkselskapet Thea Hestad Kavli.

Noen partnerskap var imidlertid enda mer vellykkede enn andre, en Tiktok-basert kampanje ga hele 1400 % avkastning.

– En av de viktigste faktorene bak suksessen til Makeup Mekka er deres strategi om å gi influenceren de jobber med kreativ frihet og teste ut nye konsepter som appellerer til målgruppen deres. Dette førte til fantastiske kampanjer, og takket være vårt raske hopp på en trend, var en influencer på TikTok i stand til å generere over 1400 % ROI, sier Emma Lundsten, driftssjef i Cure Media i en kommentar, og fortsetter:

– Ved å samarbeide tett med våre influencere og gi dem muligheten til å lage innhold på sin egen unike måte, har vi sammen klart å engasjere målgruppen vår genuint og skape fantastiske resultater.

Selskapets administrerende direktør, Thea Hesta Kavli, påpeker at både svenske og norske investeringer vil gå videre.

– Det er enda mer potensiale å høste i både Norge og Sverige, og ved å holde fast ved vår markedsstrategi og fokusere på produktsalg er målet å vokse videre i disse to markedene, sier han.

LES OGSÅ: Slik gjør mesteren under et møte med en klient – ​​her er det viktigste rådet: «Det skal fungere uten friksjon»

Lance Hawkins

"Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *