Bonnier Nyheter Kommersielle merkevarer Fastighetsnytt og Business Arena omorganiserer seg for å komme nærmere kundene og fortsette å utvikle de største møteplassene og viktigste innovasjonene i boligsosial sektor. En ny rolle som sjef for Sverige er etablert og Victor Karlsson tar over den rollen 1. juni.
Med respekterte merkevarer som Fastighetsnytt, Business Arena, Byggindustrin og Construction Summit i Sverige samt Estate Media i Norge og Danmark, kommer Bonnier News Business den viktige eiendoms- og anleggssektoren til gode. For å komme nærmere kunder og lesere i Sverige og få mer operativ kraft, er det nå lagt til en svensk leder og organisasjonen er mer integrert og får tydeligere støtte fra Bonnier News Business.
Victor Karlsson, som tidligere har hatt stillingen som salgsdirektør i Fastighetsnytt og også har sterk erfaring fra det nordiske transaksjonsmarkedet, overtar den nye rollen fra 1. juni.
– Eiendom og anlegg er ekstremt viktig for utviklingen i Sverige, og det er også en sektor som virkelig interesserer meg. Eiendomsnyheter fyller en viktig funksjon og vår Business Arena, hvor vi samler bransjens ledende selskaper og aktører under ett tak, er enormt populær samtidig som det er et stort utviklingspotensial. Sammen med våre kunder ønsker vi å ta neste steg og det er flott å lede dette arbeidet som ny sjef for Sverige, sier Victor Karlsson.
I forbindelse med omorganiseringen fjernes Fastighetsnytts administrerende direktør-rolle og administrerende direktør Peter Lingmerth slutter i selskapet 30. juni.
– Fastighetsnytt har gjennomgått store endringer de siste årene, mye på grunn av pandemien, hvor produkter og tjenester har tatt store framskritt. Vi har også foretatt betydelige redaksjonelle investeringer for å skape et godt grunnlag for veksten av vår leservirksomhet, kjøpt opp Estate Media i Norge og Danmark og vellykket lansert Construction Summit, byggebransjens ledende møteplass. Det har vært utrolig formative fire år i en viktig bransje med kunnskapsrike og veldig hyggelige kontakter som jeg ser frem til å fortsette å dyrke, sier Peter Lingmerth.
Selskapet vil også fortsette å fokusere fullt ut på arrangementer som tilbyr målgrupper relevante og interessante temaer og nettverk, samt innsiktsfull og nyttig journalistikk for alle som ønsker å bidra til eiendoms- og anleggsbransjen.
– Jeg og vårt sterke team ser frem til å fortsette denne reisen sammen med våre kunder, partnere og lesere, nå nærmere Business Arena Syd og deretter Almedalen og Business Arena Stockholm, sier Victor Karlsson.
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»