SAS vil bruke Amadeus teknologi å forbedre handleopplevelsen i alle distribusjonskanaler. Reisebyråer vil spille en viktig rolle med distribusjon av NDC-basert innhold via Amadeus Travel Platform.
Amadeus og SAS har utvidet sitt langvarige forretningsforhold. Etter avtalen vil det skandinaviske flyselskapet dra nytte av Amadeus Altéa for distribusjon av avanserte tilbud via NDC.
Reisebyråer vil kunne få tilgang til NDC-drevet innhold fra SAS via Amadeus Travel Platform, i tillegg til eksisterende innhold som tradisjonelt leveres via Edifact-teknologi. Reisebyråer fortsetter å spille en viktig rolle for SAS, med det nye partnerskapet med Amadeus-teknologien som gir flyselskapet muligheten til å levere effektive tilbud til denne kanalen.
Kati Andersson, visepresident for digital transformasjon, SAS:
– I dag har vi oppnådd en avtale med Amadeus som ivaretar våre endrede distribusjonsbehov, samt støtter vår forretningsstrategi og tilbyr reisebyråpartnere enkel og effektiv tilgang til SAS-innhold. Vi vil fortsette å tilby så mange alternativer som mulig for reisebyråer for å få tilgang til våre tilleggspriser og tjenester.
SAS planlegger å gjøre NDC-basert innhold tilgjengelig for reisebyråer gjennom Amadeus som en sentral teknologipartner. Bruken av Altéa NDC forenkler distribusjonen av innhold basert på NDC, siden den støtter hele bestillingsprosessen fra a til å, fra kjøp og betaling til service, slik at flyselskapene kan tilpasse tilbud ved å bruke de nyeste teknologiene for varevisning.
Johan Nordqvist, VP Airlines Nordics og daglig leder Amadeus Scandinavia:
– Vi er veldig glade for å ta vårt langvarige samarbeid med SAS til neste nivå med denne nye distribusjonsavtalen. Vi er stolte over at SAS anerkjenner verdien av Amadeus-teknologi for å støtte dens digitale transformasjon, så vel som verdien av vårt globale nettverk av reisebyråer. Med Amadeus» kunnskap og erfaring som både innholdsdistributør og IT-leverandør, er vi unikt posisjonert for å tilby klassens beste løsninger for begge parter. Full integrasjon av NDC-basert innhold og ikke-NDC-basert innhold via Amadeus Travel Platform, noe som gir både nye distribusjonsmuligheter for flyselskaper og maksimal effektivitet for reiseselgere.
«Kaffeguru. Musikkspesialist. Vennlig skribent. Hengiven nettentusiast. Wannabe-analytiker. Fremtidig tenåringsidol.»