Alstom i Motala satser stort for å bli et nordisk jernbaneknutepunkt

Motala blir det nye vedlikeholdssenteret for nordiske tog. Utvidelsen av Motala-verkstedet innleder en ny æra innen togvedlikehold i Sverige, hvor ulike funksjoner er samlet under ett tak. Det toppmoderne anlegget har nå en utvidet boggilinje, noe som gjør Motala til det nordiske ekspertisesenteret for boggivedlikehold

Laboratoriet er utvidet med 500 kvadratmeter og denne utvidelsen har gitt mange betydelige fordeler. Disse inkluderer forbedret kapasitet for vognvedlikehold og omfattende hjulsetthåndteringsutstyr, samt muligheten til å utføre hjulskifte, en form for vedlikehold som tidligere ikke kunne utføres på Motala. Disse endringene resulterer i raskere og mer økonomisk service, samtidig som de reduserer miljøpåvirkningen ved å redusere transportbehov. For tiden pågår moderniseringen av norske tog (MLU72) ut året. Mer omfattende vedlikehold er planlagt for fremtiden, inkludert overhalinger av pendeltog og Traxx-lokomotiver. Alstom fokuserer på evnen til å håndtere en rekke lastebiler i Motala.

«Det er ikke bare en utvidelse av rommet, det er en betydelig forbedring av våre kapasiteter. Ved å bringe både lokomotiv- og jernbanevedlikehold under ett tak, eliminerer vi behovet for å sende komponenter over landegrensene. Alt dette vi trenger er her i Motala, strategisk plassert mellom nøkkelkunderegioner som Gøteborg, Skåne, Stockholm, København og Oslo, sier Henrik Oreman, ny plasssjef i Motalaverkstaden.

Andrea Gutierrez

"Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *