Tøffere sanksjoner, reduksjon av innvandring og investering i arbeid. Noen ganger kan partier se villedende like ut når de driver kampanje. Men hvordan skiller de seg egentlig fra hverandre i sin kommunikasjon.
Jobben er søkt på tvers av alle valgplakater (og Venstres valgplattform siden partiet ikke har plakater) for ord som kun står i det aktuelle partiet og ikke i noen av de andre plakatene.
Resultatet har blitt ordskyer som du kan klikke på for å se ord som Socialdemokraternas «markedseksperiment», Sverigedemokraternas «returjobb» eller Vänsterpartiets «arbeidstidsreduksjon».
Her er tomtene helt unike
Klikk på pilene eller partibetegnelsen for å bytte parti.
Ser man på valgkampen, kan det noen ganger virke som kriminalitet og straff har tatt mesteparten av oppmerksomheten. Men setter man sammen valgplakatene til alle partier og lister opp de vanligste navnene, er det faktisk «barn» som kommer best ut.
«Velferd» endte på ellevteplass og «omsorg» på tolvte. Først på 19. plass kommer ordet «kriminalitet».
Valgplakater av alle partier samlet
«Kaffeguru. Musikkspesialist. Vennlig skribent. Hengiven nettentusiast. Wannabe-analytiker. Fremtidig tenåringsidol.»