I en YouTube-video ble Margaux Dietz sett filme mannen og lot hennes fem år gamle sønn erte ham. Så ring hennes personlige trener før du ringer politiet.
Sportsmerket Stronger var det første som brøt med influenceren.
«Som vi allerede har nevnt, er våre verdier av største betydning for oss, og derfor ser vi frem til å fortsette å samarbeide med Margaux», skriver de på Instagram.
Prosecco-produsenten Mionetto, sminkemerket Lumene og kosttilskuddsselskapet Elexir Pharma har også valgt å avslutte samarbeidet med influenceren.
Unnskyld
Lørdag ga Dietz en unnskyldning og sa at det ikke er «greit å utnytte mennesker som er i en sårbar situasjon eller å sette sine egne barn i potensiell fare» – med henvisning til den fem år gamle sønnen som slo den fortumlede mannen i videoen, som er lydsporstatus med morsomme effekter.
«Jeg tar kommentarene dine til meg både her og i media. Beklager. Jeg har fjernet videoen og ser frem til å lage bedre og mer gjennomtenkt innhold i fremtiden,» fortsetter hun.
Mandag publiserte Dietz et nytt innlegg der hun ber om unnskyldning igjen og skriver at hun først trodde mannen var en venn av familien, som hun da ikke anså som akutt nødvendig fordi han var kontaktbar. Hun skriver videre:
«Det var feil å filme hendelsen. Det var feil å legge det ut på Youtube. Det var feil å involvere sønnen min. Og det var feil å ikke ringe politiet med en gang.»
Kulturnyheterna søkte Margaux Dietz for kommentar.
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»