Den norske markedslanseringen vil spesifikt fokusere på e-handel, reiselivsbransjen og finansielle tjenester, hvor umiddelbare, sikre og enkle betalinger er essensielt, sier Zimpler i en pressemelding.
Lanseringen i Norge skjer sammen med Scandinavian Travel Group og Travelize-plattformen, som selskapet tidligere har samarbeidet med i både Sverige og Finland.
– Norge er et ekstremt viktig og sterkt marked og er også et av landene i Europa hvor internettbetaling brukes mest. Hele 99 prosent har internettilgang, og 1,3 millioner kunder bruker nettbank hver dag og håndterer betalinger via datamaskin eller mobilenhet, sier Sylvestre Thenor, Expansionssjef i Zimpler.
Zimpler gjorde 2021 til sitt beste år med en økning på 134 % i inntekter og en økning på 176 % i transaksjoner i forhold til året før. Antall nyansettelser har i samme periode økt med over 200 prosent, og bare siden begynnelsen av 2022 har selskapet ansatt 59 nye medarbeidere. Norge blir Zimplers åttende marked og planen for fremtiden er å fortsette å vokse og ekspandere i samme tempo.
– Vi lever i en usikker tid hvor mange fintech-selskaper og andre aktører kutter og styrker driften. Vi ser imidlertid fortsatt sterk vekst og har ingen planer om å bremse vår ekspansjon, tvert imot ser vi inn i nye markeder og planlegger å utvide virksomheten vår i neste periode. Vi forventer å fortsette å ansette i gjennomsnitt ti nye ansatte per måned for å fortsette å vokse og utvide som planlagt. Vi forventer også å ha flertallet av kundene i Norge innen utgangen av året, sier Johan Strand, administrerende direktør i Zimpler.
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»