Netonnet fortsetter sin norske offensiv, med utvidelse av eksisterende butikker og nye fabrikker. Først og fremst er det nyåpning av lageret på Alnabru i Oslo, hvor salgsflatene har økt med 50 %.
LES OGSÅ: Bransjeveteran for å booste Netonnet: «Store muligheter»
Ifølge Trygve Hillesland, som nylig tok over rollen som administrerende direktør i Netonnet Norge, hadde lageret lenge hatt behov for å utvide lokalene. Og med et større område kan du tilby et bredere utvalg og høyere volum av produkter.
Norge er et svært viktig marked for Netonnet og vi ser også etter lokaler på enda flere lokasjoner for ytterligere å styrke vårt tilbud av både fysisk og netthandel, sier Trygve Hillesland og fortsetter:
Videre er den fysiske lagerbutikken på Alnabru et knutepunkt for våre ekspressleveranser i Oslo-området og økte produktvolum gjør at våre e-handelskunder får tilgang til enda flere produkter og bedre service.
Jeg ser etter flere arenaer
Nyåpningen på Alnabru er bare ett av hjemmeelektronikkselskapets satsinger på det norske markedet. Denne uken ble det også klart at Netonnet i løpet av våren flytter til nye lokaler, dobbelt så store, i kjøpesenteret Tvedsentret på Forus i Stavanger.
Vi har et veldig sterkt konsept hvor våre fysiske varehus fungerer som servicesentre og også som lagerhuber som muliggjør virkelig raske e-handelsleveranser til våre kunder. Vi har vært på utkikk etter en ny og mer effektiv lokasjon i Stavanger en stund, sier Peter Andersson, leder for Drift Norge.
Og akkurat som Trygve Hillesland nevnte ovenfor, søker Netonnet etter mer egnede lokaler for sin satsing i Norge.
For å videreutvikle vårt omnikanalkonsept søker vi nå etter utmerkede lokaler mellom 2000 og 3000 kvadratmeter, blant annet i Bergen og Trondheim. Når det er sagt, må vi finne de riktige lokalene, på rett plass og med de rette forholdene, sier Peter Andersson.
«Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic.»