Guinness verdensrekord i norsk produksjon




Regissør Jannicke Mikkelsen når hundrevis av millioner av mennesker på TV og har gått viralt på Facebook.
Foto: Air Force Action

Logistikkutfordringer i filmbransjen under pandemien baner vei for at ny norsk teknologi vekker stor oppmerksomhet i utlandet.

Claudio Castello
Siste innlegg av Claudio Castello (se alt)

Filmproduksjonsselskapet MYREZE og teknologidirektør Jannicke Mikkelsen har gått sammen for å løse et oppdrag utenom det vanlige for å feire et nytt verdensrekorddykk til verdens dypeste punkt i Marianergraven.

Oppdagerne Hamish Harding og Victor Vescovo gjennomfører en vellykket havekspedisjon til Mariana-graven for å utforske det dypeste punktet i verden.

– Challenger Deep er et område hvor folk ikke kan reise uten det beste av teknologi. Flere mennesker har faktisk reist til månen enn de har klart å dykke en ubåt til det dypeste punktet i Marianergraven. Som en av få som har sjansen til å utforske dette området av kloden, ønsker jeg at denne ekspedisjonen skal bidra til vår kollektive kunnskap og forståelse av planeten vår, sier Hamish Harding, president for Action Aviation, via pressemelding.

Ved hjelp av det beste fra videoteknologi viser den norskproduserte filmen ekspedisjonsprosessen ved hjelp av 3D AR-animasjon.

Sett på arabiske nyheter

Kortfilmen gikk umiddelbart viralt på Internett og ble senere oversatt til arabisk slik at flere arabisktalende seere kunne oppleve det historiske dykket sammen med deg.

Filmen har nå over to millioner visninger på sosiale medier og i Midtøsten har over 240 millioner mennesker sett filmen sendt i beste sendetid på Al Arabiya-nyhetene.

– Vi håper denne filmen har åpnet øynene dine for hva Norge kan få til i filmverdenen. Jeg tror vi har skapt noe helt unikt her som vil sette rekorden for fremtidige banebrytende ekspedisjoner under havet og ut i verdensrommet.






Forrige artikkelNorouzi med mange års tjeneste i Bahai-samfunnet
Neste artikkelDen største fienden er vår egen frykt Johan Gåsvatn


Kennard Benson

"Kaffeguru. Musikkspesialist. Vennlig skribent. Hengiven nettentusiast. Wannabe-analytiker. Fremtidig tenåringsidol."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *