App.-etikett. QR kode. Og nå og da en haug med spennende nye ord til hurtiglasteren til en trillskande. Et barnerim som barn ivrig lærer utenat til foresattes gru. Vi kan lett tenke oss at det er en eller to elbilførere som under en lang reise på et tidspunkt har skjært tenner mot en hurtiglader.
Hvorfor skulle noe så vakkert være så komplisert på samme tid? Dette er noe Norwegian Recharge nå velger å ta tak i, ifølge Allt om Elbil, som var den første til å rapportere om saken.
Fra 2023 innfører Norska Recharge kortbetaling på sine ladestasjoner i Sverige, Norge og Finland. Ladestasjonene som allerede finnes i Nord vil endelig også kunne ta i mot kortbetaling. Dette arbeidet vil gradvis skje i forbindelse med revisjon av de involverte stasjonene.
Nye priser
Tidlig i november har økt ladeprisen mellom 6,79 og 8,49 SEK/kWh for hurtiglading. Men 18. november prisene er satt ned mellom 6,49 og 7,49 SEK/kWh, et grep som «går mot strømmen» fordi konkurrenter som Eon og Mer nylig har økt prisene.
«Den nye situasjonen med stigende strømpriser og høye faste kostnader har gjort det vanskelig for oss som ladeoperatører å tilby våre kunder stabile priser over lengre tid», skriver selskapet i en kommentar.
Lading har i dag Svenske fabrikker fra Trelleborg i sør til Skellefteå i nord. Alle virksomheter som er åpne fra 2023 får automatisk betalingskortleser, slik at betaling kan gjøres på stedet med vanlig bankkort.
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»