I snart 170 år har vi i SJ ført mennesker sammen og samlet landet. Det er en arv vi verdsetter, men reisen vår har bare så vidt begynt. Sammen skaper vi dagens og morgendagens reise. Du kommer?
SJ Depåproduktion søker materialforvalter til SJs vedlikeholdsverksteder
I snart 170 år har vi i SJ ført mennesker sammen og samlet landet. Det er en arv vi verdsetter, men reisen vår har bare så vidt begynt. Sammen skaper vi dagens og morgendagens reise. Du kommer?
Vil du jobbe med materiallogistikk og sikre at du har de riktige materialene når kjøretøy trenger vedlikehold? Hos SJ tilbys du varierte og utviklende oppgaver, fantastiske kollegaer og mulighet til å jobbe med noe bærekraftig! Finn ut mer om tjenesten og hva vi kan tilby deg nedenfor!
Kort om forretningsområdet
Kjøretøyavdelingen har ansvar for livssyklusen til kjøretøyparken og skal sørge for at komplette, rene og trafikksikre tog leveres til rett tid. Kjøretøydivisjonen skal utvikle og vedlikeholde SJs bilpark, sikre riktig kvalitet på kjøretøy, effektiv vedlikeholdsproduksjon gjennom god planlegging og balansering av vedlikeholdsbehov og kapasitet.
Din neste rolle
Som materialkontrollansvarlig jobber du med å koordinere logistikkflyt og informasjonsflyt for komponentbehandling for å sikre at riktig materiell og riktig mengde er tilgjengelig til rett tid under vedlikehold av kjøretøy. Jobben innebærer et bredt spekter av oppgaver og du vil ta deg av både den daglige oppfølgingen av materialbestillinger og administrasjonen i SAP, produsere ønskede analyser og prognoser for å sikre langsiktig materialtilgjengelighet i nært samarbeid med tilbydere. Du er også aktiv i å identifisere forbedringsmuligheter og lede eller delta i undersøkelser og systemutvikling for å forbedre prosesser og standardisere arbeidsmåten i både interne og eksterne grensesnitt.
Arbeidet utføres i nært samarbeid med veiverksteder, vedlikeholds- og materialleverandører, samt kontraktsansvarlige innenfor de respektive SJ kjøretøyteam. Oppgaven krever evne til å arbeide selvstendig og metodisk med fremsyn, til å samarbeide med andre parter innenfor og utenfor SJ og evne til å uttrykke seg godt i tale og skrift på svensk og engelsk.
Rollen inkluderer:
- Bygge og utvikle materialflyt/materialstyringsfunksjonen for å oppnå kostnadseffektiv materialflyt i forhold til vedlikeholdskrav og optimalisere materialstyringsparametere, flyter og transportløsninger.
- Oppfølging og rapportering av utført vedlikehold for sviktet utstyr, oppfølging og overvåking av leveringskapasitet.
- Sammen med komponentansvarlig være med på innføring og utfasing av komponenter/materialer etter avtalte poster.
- Lede og delta i undersøkelser og systemutvikling for å forbedre prosesser og standardisere arbeidsmetoder innad i enheten.
- Vær oppmerksom på og følg SJs etiske retningslinjer
Hovedkvarteret er i Västerås eller Solna depot. Arbeidsreiser kan forekomme.
Vår virksomhet er åpen 24 timer i døgnet, alle dager hele året, og denne stillingen er dagtid.
La oss gjøre en forskjell
Som ansatt i SJ Group er du vår viktigste ambassadør. Hos oss har du hver dag muligheten til å påvirke og gjøre en forskjell i livene til våre reisende. Sammen med engasjerte kolleger vil du skape verdier for selskapet og jobbe mot et bærekraftig samfunn.
Vi er stolte
Vi vet hvor viktig det er at alle ansatte følger vår felles vei, føler seg inkludert og forstår hvor vi skal. Vi bryr oss om hverandre og vi tar vare på hverandre. Sammen skaper vi en SJ for alle og nyter privilegiet av å jobbe i et selskap vi er stolte av.
La oss utvikle oss sammen
Hos SJ er en arbeidsdag sjelden den samme. Som ansatt møter du både utfordringer og muligheter. Vi tror på samarbeid og kontinuerlig læring og er hele tiden forpliktet til å forbedre våre arbeidsverktøy, vårt produkt og vår bilpark.
Noen av våre fordeler innen SJ
Forventninger til personen vi ser etter
Du er en ansvarlig, analytisk, strukturert og metodisk person med høy kvalitetsfølelse i dine leveranser. Du har vilje og evne til å samarbeide og skape, utvikle og vedlikeholde relasjoner på tvers av ulike deler av organisasjonen. Du er fleksibel, sikkerhetsbevisst og serviceorientert. Du er også kundeorientert, grundig og har evne til å prioritere oppgaver. Du jobber i team, noe som krever gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samtidig som du kan jobbe selvstendig og bidra til å endre arbeidet.
- Universitetsingeniør med spesialisering i Logistikk og/eller innkjøp, alternativt tilsvarende arbeidserfaring.
- Arbeidserfaring i SAP (MM og PM) er meget meritterende.
- Gode kunnskaper i Excel.
- Gode språkkunnskaper i svensk og engelsk, både muntlig og skriftlig, er nødvendig.
Søknad og informasjon
Utvelgelsen skjer fortløpende, så send din søknad snarest, og uansett senest 30.11.2023. I søknaden ber vi deg legge ved CV med personlig brev og tilleggsattest.
Velkommen med din søknad!
SJ bringer mennesker sammen, hver dag.
SJ er et svensk reiseselskap som tilbyr bærekraftige togreiser i egen regi og i samarbeid med andre. SJ er et av Sveriges grønneste varemerker og en del av løsningen for å nå klimamålene. Konsernets 5400 ansatte i Sverige og Norge er alle med på å øke togreisen – fremtidens reisemåte. Som en markedsledende jernbaneoperatør forbinder SJ Sverige, Norge og hovedstedene i Skandinavia, og hver dag møtes våre kunder og ansatte på en av våre 1500 avganger fra over 400 stasjoner. SJ eies av den svenske staten og har i oppgave å drive lønnsom persontrafikk på jernbane.
Kontakt folk
Christopher Carlstrøm
Innkjøps- og lagersjef
0736-36 34 36
Christopher.Carlstrom@sj.se
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»