Den nye lavpriskjeden vokser – Marked

På nasjonaldagen 6. juni var det premiere på Mer for flere i Rimforsa i Kinda kommune i Västergötland.

Bak satsingen står Peder Elggren og Philip Gustafsson.

Rimforsa-butikken ble fulgt av Motala-butikken og denne helgen debuterte den i Linköping sentrum.

Det sier Peder Elggren, selskapets administrerende direktør Västerviks-Tidningen som ikke ser noen risiko i å gå for fort.

– Vi har et veldig seriøst styre, så vi er veldig nøye oppdatert på hva som må gjøres og jobber hardt mot målet vårt. Og vi tror vi må akselerere litt for å fortsette å se resultater.

Kjedens motto er å være billigst, eller minst like billig. Utvalget er veldig likt det til andre lavprisoperatører med fine og grove kjemikalier, møbler, engangsartikler samt ute- og hageartikler.

Gjennom et utviklet handelsnettverk klarte de å hoppe over flere trinn i forsyningskjeden, noe som gjorde at de kunne holde prisene lave.

– Så langt fungerer det. Vi har nok litt lavere overheadkostnader enn Normal og det har de store kjedene også, sier Philip Gustafsson.

Utvalget av butikken som åpnet i helgen i Linköping er litt annerledes enn hvordan det ser ut i de to andre.

– Mer oppmerksomhet på billig sminke og hud- og kroppspleie, sier Peder Elggren.

Philip Gustafsson legger til at dette er mindre dingser når det gjelder størrelse.

Linköping-butikken skiller seg også ut på grunn av sin beliggenhet i sentrum av Linköping. Med sine 100 m2 overflate er den også den minste til dags dato.

– Det kan være fint å bli sett i sentrum av en litt større by, sier Philip Gustafsson.

– Så bak ligger ideen om å teste konseptet med å nærme seg byen i en større by for å se hvordan den vil bli mottatt, fortsetter Peder Elggren.

Kjeden er ung og gründerne sier til Västerviks-Tidningen at de lærer underveis.

– Vi har perfeksjonert både opprettelsesprosessen, men også det vi legger i butikkene, sier Philip Gustafsson.

Det blir tre butikker til – planen er at reisen skal fortsette i løpet av neste år.

– Vi har planlagt fem butikker til i 2024.

Philip Gustafsson sier de har steder som Åtvidaberg, Norrköping, Mjölby, Katrineholm og Västervik i tankene.

Markedet etterlyser mer for flere administrerende direktør Peder Elggren for å lære mer om nykommerens planer.

Andrea Gutierrez

"Tilsatt for anfall av apati. Reiseelsker. TV-spesialist. Frilansskribent. Webaholic."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *