Minuba tilbyr online ordrehåndtering, planlegging og tidsrapportering primært til servicebedrifter og håndverkere.
– Vi ønsker rett og slett å gjøre hverdagen og jobben enklere for våre kunder som blant annet er elektrikere, en gruppe vi møter mange herfra, sa Florina Højbjerg Weisz, som sammen med sine kolleger representerte selskapet til Minuba-programvaren på Elfack. forestilling.
Minuba har valgt en annen strategi enn mange andre utstillere på Elfackmässan. I stedet for å vise hele produktet, et tidsbesparende ordrestyringssystem, var det en bilbane på selskapets stand.
– Vi ønsker at potensielle kunder og våre eksisterende kunder skal komme hit og ha det gøy på en avslappet måte. Her kan du kjøre bilkurs og snakke om digitalisering med oss, sa Florina Højbjerg Weisz, markedssjef i Minuba.
Selskapets system handler om å skape en effektiv arbeidsflyt med utgangspunkt i møtet med kunden. Etter møtet kan du opprette og sende inn et tilbud og deretter sette i gang en arbeidsordre for å logge timer og materialer mot. Og når oppdraget er fullført sender du en faktura til din klient.
Egenverifisering, arbeidsplanlegging, servicekontrakter, EDI-håndtering av materialer, regnskap samt bilder og dokumentasjon er noen av funksjonene som er tilgjengelige i Minuba. Systemet er tilgjengelig på nett og i apper, med en litt enklere gratisvariant kalt Minuba GO! for litt mindre bedrifter. Å slippe å sitte på kontoret og drive med administrasjon er en fordel som systemet gir.
Minuba beregner at 75-85 % tidsbesparelser kan oppnås ved å bytte fra papir og blyant til digital ordrebehandling i bedriften.
– En av våre kunder sparte 15 timer per uke da de valgte å bytte til vårt system fra et annet, sa Florina.
Minubas system kan også vise hvilke jobber som er lønnsomme.
– Hvis du ikke holder styr på antall timer jobbet, materialene som er brukt og utgiftene dine, så vet du ikke hvor stort bidraget er – du vet ikke hvor mye penger du tjente, sa Florina.
En av Minubas fordeler er at bedriftens økonomi blir mer transparent.
– Med systemet kan jeg se på arbeidsordren min og i mine økonomiske rapporter hva jeg tjener og hvilken type jobb jeg har best dekningsnytte av.
Florina Højbjerg Weisz mener Minubas system kan være til stor hjelp i krisetider.
– Så det er spesielt viktig å digitalisere seg selv, spore utgiftene og registrere og sende fakturaene i tide. Gjør det det kan legge til rette for at du får bedre kontantlikviditet og holder deg flytende.
Minuba er et dansk selskap som også opererer i Sverige, Norge og Nederland.
minuba.se/
Dette er nyheter sponset av: Minuba
«Henivne sosiale medier-nerd. Matelsker. Ond kommunikator. Ivrig ølspesialist. Hardcore bacon-banebryter. Faller mye ned.»