Södra Bohuslän Tourism introduserer et nytt verktøy for å selge reisemål

Fjoråret ser ut som en rekordsesong for serveringssektoren i Sør-Bohuslän. Södra Bohuslän Tourism investerer i et felles bookingknutepunkt til GoTo HUB for å samle og selge reisemålets reiselivstilbud under samme merke. På denne måten styrker Sør-Bohuslän seg som reisemål og blir lettere å bo.

Satsingen kan skape økte inntekter og flere arbeidsplasser

Med rundt en million sidevisninger i året på nettsiden og nesten en million treff i måneden på Instagram, har Sør-Bohuslän bygget en solid digital plattform for å gå langt. Det har vært en stor investering i denne digitale utviklingen, som nå tar neste steg mot å skape større økonomisk bærekraft i serveringssektoren.

«Sør-Bohuslän tilbyr et bredt spekter av fantastiske miljøer og opplevelser. Vi har en rekke svært talentfulle selskaper som tilbyr flotte produkter til sine gjester, og de fleste selskapene er ganske små. Økonomisk bærekraft er svært viktig for å utvikle gjestfrihetssektoren, som i tillegg til mange småbedrifter også innebærer store sesongvariasjoner. Vi jobber hele tiden med å skape et attraktivt og tilgjengelig tilbud. Nå gjøres det nok en investering som kan skape omsetningsøkning og flere arbeidsplasser». Sier Ann H Haraldsson, administrerende direktør i Södra Bohuslän Tourism.

En felles markedsført bookingside

Den unike GoTo HUB-løsningen gjør at Sør-Bohuslän kan ha et felles bookingknutepunkt med bookingbare opplevelser, aktiviteter og overnatting. Det gir også gjestfrihetsbransjens aktører en mulighet til å selge til hverandre i et såkalt digitalt økosystem med fokus på delingsøkonomi.

Først ble GoTo HUB etablert i Norge med flere partnerdestinasjoner i Oslo, Arendal, Stavanger, Harstad, Lofoten og Tromsø. I Sverige er Goto HUB lokalisert i Dalsland i samarbeid med Visit Dalsland. I løpet av sommeren 2023 vil de fleste av de nye destinasjonene bruke løsningen.

«Når vi snakker med selskaper i vårt område, er det de mest ønsker å utvikle markedsføringen deres og få flere bestillinger. Det er akkurat det vi utvikler med denne investeringen.» Sier Ann H Haraldsson. «Vi trapper opp støtten til bedrifter ved å tilby en sammarkedsført bookingside hvor det blir enkelt for gjesten å bestille flere opplevelser og bli lenger i vårt vakre sørlige Bohuslän.»

Han ser potensiale i lokale partnerskap og partnerskap på tvers av destinasjoner

GoTo HUB-sjef Dan Granath ser frem til det nye eventyret i Sør-Bohuslän.

«Det er med stor glede og begeistring vi i GoTo HUB inngår et samarbeid med Sør-Bohuslän. Destinasjonen har en imponerende natur med mange flotte overnattingssteder og opplevelser. Sammen skal vi gjøre dette enklere for sluttforbrukeren å bestille. Vi ser flotte potensial i lokale samarbeid men også mellom destinasjoner der sluttkunden beveger seg naturlig. Vi starter allerede arbeidet med å lansere bookinghuben for å sikre at vi er rustet til sommeren 2023». sier Dan Granath.

Plattformen begynte å dukke opp høsten/vinteren 2022. Men den vil begynne å kommersialiseres til våren som kommer.

  • Tekst: Södra Bohuslän Tourism
  • Foto: Amplifyphoto/ Markus Holm



Danny Simonds

"Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert."

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *