På veien mot full elektrifisering ligger Norge flere lysår foran resten av verden. Det mest solgte bilmerket staves Tesla, men bilene er plaget av store kvalitetsproblemer. Nå har en gruppe norske Tesla-eiere sultestreik for å bøte på problemet.
Listen fortsetter
Listen over problemer mange Tesla-biler er plaget med kan være lang.
Disse inkluderer infotainmentskjermer som blir gule, dørhåndtak som ikke fungerer i kulde, varmepumper som svikter, rust, malingsproblemer, tomme batterier og så videre.
Du kan også lese om problemer med lys, eksos, løse deler og et autopilotsystem som ikke fungerer på Tesla-forumet.
Når det er sagt, skrev vi nylig om en Tesla som hadde over 68 000 miles på seg, noe som tyder på at det ikke alltid er dårlig kvalitet.
Dårlig kundeservice
Det Teslas norske eiere er frustrerte over, er den dårlige kundeservicen som tilbys av det amerikanske merket.
Mange nordmenn sier de blir ignorert av merket, og Tesla er tilsynelatende like gode på tilbakemeldinger som en analfabet er per brev.
I et forsøk på å få oppmerksomhet gikk en gruppe Tesla-eiere i sultestreik.
Målet er å få Elon Musk til å fikse problemer direkte fra toppen i stedet for å bli lurt av norsk Tesla-kundeservice.
#TESLA SULTESTREIK I TESLA LAND #1 🇳🇴 NORGE 27. august 2022 @Elon Musk
EIERNE AV DEN NORSKE TESLA LIDER pic.twitter.com/2XkiIiG6df
— Erlend Mørch (@monstermasten) 27. august 2022
Nettsted for sultestreik
Gruppen som organiserte sultestreiken har en nettside – www.teslahungstrike.com – med tittelen «Tesla Hunger Strike» etterfulgt av «Elon Musk, Please Help Us» – «Tesla Hungerstrejk», «Elon Musk, hälv oss» på svensk.
De har også en bilproblemliste, som har totalt 29 oppføringer.
De stoler også på at alle problemer blir løst dersom Elon Musk blir informert om sultestreiken.
Hvorfor ikke bare bytte bil?
Å gå i sultestreik fordi Teslaen din ikke holder den standarden du forventer er utvilsomt en effektiv måte å få oppmerksomhet på, ikke minst fordi media over hele verden tar det opp.
Spørsmålet er imidlertid om all innsats og motgang er verdt det, og det er helt opp til kundene hva de tåler og må gjøre for å få den servicen de kan forvente.
«Amatøranalytiker. Twitter-fanatiker. Sertifisert skribent. Reisefan. Subtilt sjarmerende internettinteressert.»